Jobbfilosofier.

Jag håller på att granska mitt schema och funderar litegrann. Och kommer fram till att jag även i år jobbar på min födelsedag. Den infaller på en söndag i år, så jag får ju iallafall dubbelt betalt.
 
Jag jobbade även på min födelsedag förra året - då var det lördag. 2011 vad det en torsdag, och inventering. Året innan det hade jag inskolning och jobbade stängning. Året innan det jobbade jag i ladugården, och då hade en kossa kalvat. Och året innan det.. var det 2008. Och så långt minne har jag faktiskt inte. Men det är mest troligt att jag hade skola då eftersom det var en måndag. Och året innan det, 2007.. så var jag nog faktiskt ledig. Helt ledig. Det var också en lördag och då hade jag nog inte börjat jobba i ladugården.

Så jag har inte varit ledig en enda födelsedag sedan 2007. Det är alltså 6 år sedan. Och det verkar kunna bli några år till. Men, det är väl ändå inget särskilt att fylla ett år till. En bedrift möjligtvis. "Tjoho jag överlevde ytterligare ett år!".


Nu ska jag fundera vidare. Jag är sugen på att byta en helg i September. Men det är ganska tidigt att börja fråga redan nu, och sen vill man väl inte jättegärna störa folk i semestern med jobbfrågor ^.^ Jag har ju 2½ vecka på mig att lösa det. Och jag kan ju kanske redan ha löst det också. Kanske. Eventuellt. Men det är ju bra att ha backup.

Såå... Om någon av mina fina kollegor läser det här och vill byta en jämn helg mot en udda helg (14-15 sept) så skulle det rädda min dag. Vecka. Månad. Ja kanske hela sommaren!?

Nu ska jag gå och ta en dusch, för jag luktar usch. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0