"Nooo I'm late again!" No I'm not

I morse vaknade jag 5.45. Precis som igår.
Övertygad om att jag försovit mig igen. Upp fort som fan. "Men vänta nu..." poppade en tanke upp i mitt sömniga huvud. "Jag är ledig idag". Störtdök i sängen och sov förbi dom två larm jag ställt 7.30 och 8.00 och vaknade 9.30.


Och då kände jag lite som jag kände igår. "Fan.". Jag väntade nämligen besök. Jag och bästa Therese hade bestämt dejt och planen var att hon skulle fara från sig 9.30. Turligt nog (?) är det 4 mil, och hon var lite försenad, så jag hann ändå fixa och greja lite. Plocka undan, dammsuga och snöra ihop en hallonpaj. Mmmmpaaii.

Nån gång i framtiden ska jag testa att kliva upp när jag vaknar, även om det känns aptidigt. Kanske på semestern kan jag testa det. Fast då driver jag väl Roger till vansinne. Men det kanske blir något gjort här hemma då.


Therese tyckte iallafall om min paj. Jag också. Jag överträffade nästan mig själv den här gången. Har man bakat för mycket paj i sina dagar förresten, om man kan receptet utantill. Fast det är inte så jävla svårt. Jag har kunnat kladdkaka utantill också, då jag och Chrill bakade det praktiskt taget varje gång hon var hos mig. Vilket var ungefär 1-2 gånger i veckan. Ett under att vi inte drev mamma till vansinne. ^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0