Feed me.

Roger är ute och äter middag med sin far och ... Jag skulle vilja säga kollega, men det stämmer nog inte riktigt heller. Han som äger oljemärket som dom använder sig av och gör smörjsprutor till .. Eller vad det nu är dom riktigt pysslar med.

Visst är det fantastiskt. Vi har varit tillsammans i snart 5 år och jag vet fortfarande inte riktigt vad dom gör på det där företaget. Men det behöver väl inte jag veta heller. Egentligen. Vi har väl roligare saker att prata om.

Men dom är ute på middag. Dom lurkarna. Och jag funderar på om jag ska orka göra någon middag idag, eller om jag ska struna i det som jag gjorde igår. Men då blev inte min mage så nöjd, igår. I morse knorrade den som aldrig förr och jag har varit hungrig som en jäkla varg idag.

Så att skippa middagen är nog inte ett alternativ. Om jag inte går och lägger mig igen. Men jag tror att det blir ett stycke entrecôte i grillpanna kanske. Eller bullens pilsnerkorv. Kanske micrar jag pannkakan jag har i frysen.

Herrarna var här på husesyn. Deras kollega är från England. Han pratar Engelska. Och det är pinsamt hur dålig man är på engelska när man är nyvaken och när man ställs mot en som pratar engelska jämt. Ge mig en timme med honom, vid ett bord, ensam och ett samtalsämne så borde det gå lättare.

Nu ringde Roger innan dom kom, tack och lov.
"Sov du? Det är bäst du pallrar dig upp för nu kommer vi och ska kolla på huset".
Ja jösses, tänk om jag hade legat och snarkat på soffan när dom kom. Vilket första intryck.

Nä, om man ska ta och försöka göra sig någon mat.
Jag kanske till och med unnar mig en efterrätt.
Kanske inviger jag till och med teven i det nya huset.
Hur sick är det inte att vi inte har sett på teve på två veckor.
Vi har inte haft tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0