För att allt är ju så jävla billigt också!!!!

Jag har suttit och räknat här lite ikväll.

Och mätt. Och räknat. Och mätt lite till. Och räknat.
Vad är det jag räknar på då?

Jo. Badrummet. Hur mycket kommer badrummet att kosta, om vi river ut skiten själv och gör det mesta av arbetet? Hittills har jag bara räknat på vad det kommer att kosta att inreda badrummet. Eftersom det är det mest självklara. Nu ska jag väl försöka räkna på vad det kan komma att kosta att göra det underliggande arbetet.

Grejen är bara att jag inte riktigt vet vad det underliggande arbetet innebär. Spackel och slipning? Golvet? Lecakulor och flytspackel eller va? Jag har ju aldrig någonsin varit med eller byggt ett badrum själv (duh) så det är ju inte jättelätt och det är inte superlätt att hitta på internet. Eller också får man typ dödsångest.

Jag googlade lite på kostnader på badrumsrenoveringar. Man får ju mardrömmar. "Ja, nä men vi har ett badrum på 4m2 och vår renovering gick lös på 100 000+.. . och då gjorde vi det mesta arbetet sjävla." Whaaaaaaat?!
Det är ju inte på något sätt realistiskt. Såvida dom inte valde en badrumsinredning helt i GULD!?!

Nä. Jag har räknat lite. Och själva inredningen, om vi väljer dom grejer jag har gluttat på, går lös på sådär en.. 28 000 ganska precis. Men då är det ju lite andra grejer också. Som ... är under allt det där. (Jag har räknat med klinker,kakel,mosaik,fibotrespo eller vad det nu är vi ska ha). Men det är ju något under det också. Lim? Fog? Tätskikt? Gips? Spån? Vill vi ha golvvärme?

Sen ska jag kolla vad kostnaden blir för ett nytt golv i hela huset. (Billigt billigt) Förmodligen en sådär 13-17 000. Ja. Men det är ju tur att vi känner folk som kan och får göra vissa saker. Som rördragning och sånt skit. Mh. Men jag måste ju räkna med rörkostnaden. Bröl!

JA... Ingen som vill jobba lite mindre så jag kan jobba lite mer? Någon? Ingen som vill slappa i en vecka så jag kan jobba 6-21.30 dom kommande ........ 7 månaderna? 12? Ingen? Nähä skit då, bara att spara pengar då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0