I sedvanlig ordning så fungerar inget som det ska

Sådär ja. Jag kom mig inte isäng i tid för att jag har suttit och rumpat med internetbanken som jag inte riktigt har börjat förstå mig på än. Jag lär mig väl. När jag har ett riktigt skrivbord jag kan sitta vid. Organiserat. Och sådär. Då blir det bättre. Och när jag slipper panikgöra det för att förfallodagen är imorgon men det sket sig ändå. Det förs över på måndag, men då har dom ju ändå förhoppningsvis inte hunnit skicka inkasso på oss. Isåfall är dom jävligt snabb.

Ja men.. 20 in och 14 ut är väl lämpligt. Tack som fan att vi är två. Kanske så kan vi få det här att fungera ändå, det är ju bara massa engångsavgifter nu, som sotarn till exempel. Och husförsäkringen. Och radiotjänst kommer ju bara var tredje månad.

Nä om jag ska ta och smyga ner i källaren och dra av en snabb skållande dusch kanske och pallra mig isäng. Nä. Det blev inte före 23 idag heller. Och innan jag somnat så är den halv tolv också sover jag oroligt och vaknar några gånger och sen så ringer klockan halv fem och sen drar jag mig och sen blir det bråttom som fan.

Som vanligt.
Som vanligt, som vanligt. Jag brukar ju alltid vara ute i god tid. Förr var jag ju på jobbet 20 minuter innan jag började. Nu har jag fasiken jävligt tur om jag lyckas vara där 10 minuter innan. I bästa fall 12. Någonting har hänt.

Jag måste skärpa mig.

Och inte sova så mycket.
För det är ju det jag gör. Sover. Mycket. Särskilt på natten.
Eller. . Nä. Det blir som en jäkla ond cirkel det där. Jag sover lite på natten så jag är så trött att jag somnar vid köksbordet. Vilket i sin tur innebär att jag kanske inte är supermegaduperjävla trött när jag väl ska sova. Så då sover jag lite. Och dåligt. Och upp och jobba. Också jobbar jag hemma. Också jobbar jag i drömmarna.

Jag börjar tro att jag ska lyssna lite mer på mina bästa arbetskamrater.

Jobba inte ihjäl dig nu Elin.
Nä, just det. Jobba inte ihjäl dig. Gå och lägg dä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0