Lördag

Vi har som varit duktig idag tycker jag. Mamma och mormor kom på besök och hjälpte mig med att få upp gardinstänger med fästen och allt. (Allt=strukna gardiner).

Sen har jag packat upp lådor, hjälpt Roger att stapla ved från pannrummet till rummet som är innanför.

Sen kom Sven med L30'n som dom säger. Traktorn säger jag. Så rev vi hundgården som stod där på baksidan och skottade upp nå vinbärsbuskar och nyponbuskar och träd och grejer. Så nu har vi istället massa ris och bråte liggandes på gården som ska köras bort imorgon.

Så vi ska upp åtta har vi sagt, så kanske vi blir klar med upppackandet och städningen inne också. Men först tar vi utsidan. Så ska vi komma på en lösning för stubbarna här på tomten också. Är det nån som har ett fint tips för art bli av med tallstubbar så mottages dessa med glädje.

Det är ju intet för intet det heter Tallstigen. Så att säga.

Men först sova. Det var varit en lång dag idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0