Ologiskt, men samtidigt logiskt eftersom det var där jag hade dom sist

Nä. Det blev inte någon tidigkväll ikväll heller. Visst är det väl bara självaste fan att det ska vara så svårt. Nåväl, det blev ju en "tidig"kväll igår, då jag kom mig i säng hela 22.30! Amazing!

Igår när jag kom hem från jobbet hade herrarna varit effektiv under dagen med grävare och allt och fått bort 8 av 10 stubbar. Anledningen till att dom sista två inte togs är för att dom inte är stubbar ännu. Dom är fortfarande träd. Så när jag kom hem så höll dom på att trimma syrén lite, och den blev så fin, så fin.

När pojkarna gick ner för att skära mer i tanken så gick jag ut och krattade och klippte, krattade och klippte. Så nu är häckarna fina. Inte alls så ruggiga och tilltuffsade som de var innan. Som grannen sa när hon kom hem igår. "Här händer det grejer". Hände det inte grejer här innan, frågade Roger då. "Inte i den här takten". Vi är tydligen effektiva. Och det blir väl så när man har en svärfar som är lika ivrig som en själv på att allt ska vara gjort helst igår.

Ikväll har pappa och co. varit här. Jag fick så ruggit dåligt samvete, eftersom dom var tvungen att fara så fort. Mest på grund av att vi blivit bortbjudna på middag till svärfars, så vi blev lite dubbelbokade. Så här har jag tjatat och tjatat att pappa ska komma och kolla och så när han väl kommer så får han bara stanna 90 minuter. Fy vad taskig jag är. Det är väl klart att han inte kommer och hälsar på oftare, det blir ju dyrt som fan. (Det här var andra gången han är här sedan jag flyttade till Sävar. 2010.)

Nästa gång får jag bju igen. Lite bastu, en öl och en god middag kanske kompenserar? Jag måste ringa och be om ursäkt imorgon. Remember Elin, remember!

Har panikat här igår och idag för att jag inte kunnat hitta papperen där mina koder till korten står. Jag har nästan psykbrutit för att jag vet ju att papperen ska vara här nånstans på något logiskt ställe. Idag lättade det, jag hittade igen papperen. Dom hade hamnat i kläm, mellan skattepapperen.
Men det är ju himla skönt att ha hittat papperen. Så jag kanske kan börja överge Swedbank och försöka lära mig Nordea för att jag vill och inte för att jag måste. Eller... ja...

Nu ska jag gå och sova, för att jag håller snart på att grina ihjäl mig för att jag är så rackarns trött. Åh sängen, vad vi får ligga och kramas länge imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0