Pengaångest

Jo men det här känns ju roligt. Har precis suttit och betalat lite räkningar eftersom förfallodagen på vår villaförsäkringsfaktura var imorgon. Så jag passade på och betalade resten som jag hade liggandes också.

7676 kronor gick kalaset på. Och då har vi inte ens betalat hyran på Sportlovsvägen och inte något till banken heller. Fast å andra sidan, som jag uppfattat det så ska inte banken ha något förrän i juni. Men Bostaden lär ju vilja ha sina pengar iallafall, så det blir ju minst 4200 kronor till.

Vi får leva på vatten och bröd.
Fy fan vad jobbigt det känns just nu. Men vi är ju två som ska dra lasset, men vi vill ju kunna göra andra saker också. Som till exempel köpa golv så att vi kan flytta in i ordinarie sovrum.

Blir inget mer godis, ingen mer dricka. Inga mer onödiga utgifter. Bara äta det vi har i skafferiet så länge det bara går. Det blir väl kött och makaroner tills jorden går under. För det har vi ganska mycket av. Pasta iallafall. Pasta till frukost, lunch och middag? Inga mer "glömda" matlådor. Nu är det bara att dra åt svångremmen om vi ska få det här kalaset att rulla dom här tre första månaderna när vi står på dubbel hyra.

Om bara tantfan där skulle kunna flytta ner så vi kan slippa betala för en tom lägenhet så vore ju allt bara fröjdens. Men nä, tanta där ska ju renovera lägenheten också. Och så länge vi står och betalar så kommer det inte in en jävel dit. Antingen så får ju tanta stå för hyran under renovering, eller bostaden.

Vilken tur ändå, att det inte kommer att vara såhär jämt. Till exempel så var ju 4700 en engångskostnad, eller.. vi måste betala det igen om ett år om vi vill ha villan försäkrad. Och radiotjänst kommer ju "bara" var tredje månad. Och telia behöver vi inte betala dubbelt.

Så det ska nog ordna upp sig tillslut det här.

Men jag känner mig så jävla fattig just nu.
Och det är hela 11 dagar kvar tills lönen kommer.
Men jag har nyss laddat telefonen. Och tankat bilen.
Det borde gå räcka i 11 dagar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0