Save tonight

Igår var jag så jävla slut att jag somnade med pannan mot bordsskivan när jag kom hem från jobbet där kring fyrasnåret. Och jag vaknade en timme senare, helt sinnesförvirrad och trodde att det var fredag. Och att jag sovit förbi hela jobbardagen.

Hur slut i huvudet är man inte då?



Idag sov vi till elva. Vi fick sovmorgon, ingen som var baki dörren och plingade i morse.
Jag har inte gjort mycket idag. Tvättat. Städat lite. Gått en kortkort promenad. Och lagat middag. Bjudit på middag.

Roger håller på att skära ner tanken (det sitter för närvarande en kombipanna i kåken, ved & disel och det är tanken till den sistnämnda han håller på att mörda ikväll). Till sin hjälp har han två kamrater, och det är dom som har fått avnjuta en middag i vårt sällskap.

Kalvstek, hasselbackspotatis och en vitlökssås blev det. Jag hoppas att dom blev nöjd. Dom åt då upp. Men det betyder ju inte att det var gott. Hahaha.

Nu funderar jag bara på vad jag ska pyssla med medan dom lever skithus i källaren.
Det finns faktiskt inte så jättemycket kvar jag kan göra här hemma. Ute kanske, men det regnar ju.

Alla vet väl att jag är gjord av socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0