Working 9 to 5

Vilken helg detta har varit alltså. Vi har hunnit så sjukt mycket! Vi har ju inte ens bott här i en vecka och har redan hunnit packa upp alla 30 kartonger. (Vi=jag). Vi har hunnit stapla och flytta veden i källaren så att vi (Roger) kan skära ner tanken framöver.

Vi har totalkvaddat trädgården. Vi har rivit hundgården, dragit upp några buskar och kört riset på återvinningen. Vi har lastat allt brännbart i två skopor som ska iväg på åvc också.

Vi (jag) har hunnit städa alla garderober, hela vardagsrummet och klädkammaren. Nästan hela köket.

Men då har det ju blivit ganska tidiga morgnar och sena kvällar.
Igår var han vi köpte huset av förbi med resterande nycklar. Vi har två som inte passar någonstans så vi får väl se var dom hör egentligen.

Efter jobbet ska jag fara och köpa lite grejer så vi kan göra lite mer här. Ska tillexempel köpa ett telefonjack så vi kan täcka för det som inte har nån plast över sig. Också ska jag se om nån sån här plastlåda att lägga i bestickslådan att sortera besticken i.
Och en trädgårdsspade. Och två par gardiner och tre gardinstänger.

Sen är det bara att rocka loss.
"Bara". Det är ju en jäkla tur att vi har händiga ena i släkten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0