Lördag

I lördags hade vi kvartersknytis. Uppdukat långbord på den planaste delen på den här gatan och jöttegod mat. Vi hade gjort det enkelt för oss (eller jag) och gjorde tacogratäng. Det gjorde grannen också, men nästan båda gick åt. Paj, potatisgratäng, tjälknöl, rostbiff, musslor, räkor, baconbomb. En av grannarna hade gjort egen ölkorv, och torkat. Jag smakade aldrig den, jag tyckte den såg lite suspekt ut och var inte direkt på humör för att experimentera alldeles för mycket. 
Vilket jag ångrar, för den var tydligen rätt så god. 

Och efterrätterna. Fantastiskt. Lite synd bara att hela min gick åt, jag bade hoppats på att få ta hem och smaska lite banoffeepaj dagen efter... ^^ 
Men det var verkligen jättetrevligt, jag lärde inte direkt känna någon ny granne men man har väl lite mer koll vilka som bor på gatan ändå .. Typ. Knytiset började 16. Klockan halv nio eller så blev det "efterfest" inne - eller i inglasad altan - eftersom det började bli kallt, mycket knott (eller knort). Sviarn ^^ 

Vi avvek en kort stund för att åka upp till svärfars för att visa upp Svanteman för rogers farbror med fru. Klockan tolv blev det sängen. Så man kan väl säga att det blev ett gott betyg för kvällen. Och Svante skötte sig rätt exemplariskt. 

En rolig sak var "tävlingen". Musikquiz. Gissa artist, låt och år. På låtar från 70,  & 90-tal. Baserat på covers av en finskt polkaband. Det som var ännu mer kul var att jag tror att jag sett bandet live. Kanske mer tragiskt än kul ^^ gå in på youtube och sök efter eläkeläiset, det är ganska kul. Men nu när jag lyssnar på dom så var det kanske inte dom vi fick höra i lördags. Samtidigt, hur många finska coverband kan det finnas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0