När jag egentligen borde göra något annat så skriver jag en roman

Det är ganska svårt nuförtiden att hitta tid och ork att göra något här hemma. När lillen sover så passar man på att antingen vila eller skynda sig att göra något och hoppas att han inte vaknar. Man kan som inte dra igång något större projekt som inte går att avbryta utifall att någon skulle vakna och vara ledsen.

Jag hann ju som inte måla klart min byrå. Jag tänkte "äsch, det hinner jag imorgon". Och dagen därpå tänkte jag likadant. "Äsch. Det kan jag göra imorgon, det är för varmt idag". Och vips så blev det imorgon, och då tyckte plutt att vi skulle spendera dagen liggandes med värk. Då ville plutt ut.

Så jag har en halvmålad byrå i garaget, den är grundad två varv och skulle behöva ett eller två lager täckfärg också. Det är väl ingen jättepanik egentligen, mamma tog ju med sig min byrå från Burträsk så vi har ju en byrå. Men det skulle vara trevligt att göra det klart.

Men måla är ju som ett sånt projekt då man inte vill bli avbruten, restultatet blir ju som si sådär då. Också ska man ju känna motivationen att göra det också. Och det känner jag väl att jag har nu. Men lillSvante har sovit nu i snart 2 timmar, så börjar jag med det så kommer han garanterat att vakna.
Men han kanske sover mer idag, eftersom han tyckte att 4 var en lämplig tid att vakna och inte somna om. Det tyckte inte hans mor. Hans mor ville gärna sova 1-2 timmar till. Minst.

Men jag har hunnit städa köket. Duscha. Äta frukost. Och betala nästan alla räkningar. Men vi har ju inte fått lön/ersättning än - det är ju bara 12:e idag - så jag kände att vi kanske skulle spara lite pengar till att typ köpa mat för också. Jag har hört att mat är bra.


Andra projekt jag tänkte ge mig in på är att rensa garderoben. Slänga sånt som är trasigt, och typ få någon slags ordning. Och det är väl lite därför jag vill få ordning på den andra byrån också. Det är som smutt att typ kunna ha en byrå att lägga underkläder och sockar i, istället för att ha det på hyllor och hålla på. Men jag är så obeslutsam när det gäller att rensa bort. Särskilt när det gäller kläder. Brukar väl tänka att har jag inte haft det på två år så kommer jag nog inte att ha det. Sen slänger man det och några dagar senare saknar man det.
Jag har ju så sjukt mycket byxor till exempel. Många i för små storlekar, och såhär nära inpå förlossningen är väl kroppen inte helt vad kroppen brukar.

Än om jag inte la på mig just någonting under graviditeten. Jag gick upp 3kg. Och nu har jag gått ner 15kg. Så den här graviditeten var ju en ren vinst i alla bemärkelser. Fick en perfekt son, och tappade 12 kg. Så vi jobbar på att hålla dom borta också. Vi äter inte godis längre, med undantag för igår då vi åt upp godiset vi fick av Rogers bror.
Också har vi, åtminstone försökt, gå broarna runt varje kväll. Det är väl ungefär 3 km.


Nä men om man ska försöka göra något innan Svante vaknar. Typ sätta in dom betalda räkningarna i pärmarna där de hör hemma. Och kanske börja rensa garderoben på det som absolut ska slängas. Dvs det som är trasigt. Vilket är ganska mycket. Men så kommer jag att bli obeslutsam igen, känna att alla mina baslinnen försvinner tex. För det är dom det är nött hål i. Alla bra linnen. Buhu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0