Om 10 dagar.

Den främsta anledningen till bakeriet här är dels att ha något att bjuda på om någon kommer på besök. Det händer inte så ofta, och de gånger det hänt än så länge så har fikat tagits med eftersom bebis var nyfödd och vi förmodligen inte bakat (och för att rogers familj tydligen känner oss och vet att här brukar det vara snålt med gofikat;)). 
Eller så har jag varit nyvaken, och inte haft något fika. (Sorry Maria, vi får göra ett nytt försök nu när vi börjar kunna det här med bebbe). 

Men den främsta orsaken till att vi bakat dom sista två veckorna är, dels sötsug tror jag, tömma frysen men framförallt att slippa baka allt i panik sista dagarna. Jag fyller ju nämligen år nästa måndag. Så vi har passat på när antingen den andra kollat efter Svanteman, eller när han sovit. 

Men nu tror jag vi har bunkrat. Om jag har möjlighet ska jag nog göra en sockerkaka med äpple. Och maränger. 
Vi får se hur medgörlig Svante är i dagarna. Roger börjar ju om på jobbet imorgon. 

Och jag har till och med en önskelista. För engångsskull! Första gången på typ 119 år! Fast jag är ju bara 24. 19 om man ska tro rogers bror - för jag har bara fyllt år 1 gång sen vi blev tillsammans. Och det var förra året ^^

Problemet är att det är såna saker man inte direkt kan önska sig, för dom är inte tvärbillig. 

1. En fåtölj att amma i. Högst på önskelistan! Att sitta i sängen eller en alldeles för låg soffa tär på ryggen - som väl inte är bäst till att börja med. Behöver en bekväm fåtölj med högt ryggstöd... Men som sagt, inte tvärbilligt och inget man kanske lämpligen bör önska sig ^^ men det är på min vill ha lista, så pengar till det kanske ?? ;)

2. En fotoskrivare som man kan skriva ut bilder med direkt via mobilen/plattan/kameran (via bluetooth?). Rogers bror har en och det verkar sjukt smidigt, och det blir fina bilder. 

3. Eh. Amningsbh? Amningslinnen? Finemang att önska sig ^^ 

4. Färdigsalade fönster. ;)
Bara 4 kvar!

5. En ommålad panel i matrummet. Okej inte rimligt, det ska vara till mig.

6. Nya ytterdörrar. Nä vänta nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0