candykingen

Jodå, det gick bra igår.

I den bemärkelsen att jag lyckades amma och byta blöja på lillen utan att någon blev märkbart upprörd. Men det är klart, inne på waynes fanns det ju en som drog 100 gånger mer blickar till sig. Jag och maria kom fram till att det inte var en kjol hon hade på sig. Det var ett skärp. Jag sa att den var på gränsen för kort, men vi enades om att den förmodligen passerat gränset med ca 5 cm.
Och lilleman grät ingenting, han var vaken till stor del av tiden men han låg tyst och nöjd nere i vagnen. Ungefär tills vi kom till jysk, då var han lite missnöjd stundvis.


Själva shoppingen gick väl sådär. Kom hem med massa grejer som jag egentligen inte skulle ha, och handlade inte det jag skulle ha. Dvs en rullgardin eller mörkläggningsgardin. Men jag vill inte stressa fram något, och bara köpa första bästa. Det ska vara en snygg mörkläggningsgardin serru. Inte bara svart. Hittade en grön på rusta, men grönfärgen var inte helt i min smak. Och priset på en längd! Inte att leka med. Nä då ska man hitta en som man verkligen vill ha.
Också var vi på Clas Ohlson för att köpa likadana ramar som jag redan har. Tror ni inte att det inte fanns då. Dom skitnissarna. Inte en enda fyrkantig ram fanns det. Eller jo, alla var väl fyrkantiga. Kvadrat menar jag. Alla sidor lika lång. Tänkte väl beställa fler bilder i framtiden, från printasqare. Man framkallar sina instagrambilder. Superawesome! Och det finns ingen som har likadana tavlor som du då.

Så var det ju den rackarns matmarknaden, som var mest godis. Kom hem med engelsk fudge - vissa bitar var ju ärligt talat bättre än vissa. Och italiensk choklad. Åh, den är snygg, den luktar gott och den är såååååååå god!
Jag smakade bara spetsarna (det är skuret som tårtbitar) och alltså.... hade jag inte haft någon slags självbehärskning så hade nog hela lådan åkt.
Men det kostar ju. Fudgen kostade 29;-hg. Jag köpte ca 900g måste det väl blivit, för det landade på 203kr. Och chokladen kostade 32;-hg. Och det blev väl ungefär samma där. . . Men när det gäller chokladbitarna så är det absolut helt klart värt det. Jag skulle nog säga att dom kan ta ännu mer. Den var helt makalös, men jag gissar att den är ganska maffig att trycka i sin helt själv på en gång ^^ Vilket väl kanske är tur.


I morse gick jag till öppna förskolan, klev upp i tid och gjorde oss i ordning och lallade iväg för att vara där hyffsat tidigt för engångsskull. Nä, men då var det ju såklart stängt då. Dom sätter in ljudplattor för att sänka ljudnivån där inne, vilket ju är helt kanoners. Dom har sagt att det kommer ske, men inte när. Eller dom har inte vetat när, för vissa är lite dåliga på att kunna informera om sånt. Igår vet jag att det skulle vara stängt, för utbildning eller nåt sånt.
Nåväl, jag fick en promenad. Gick och handlade. Har kört en tvättmaskin. Myst med Svante, sovit en stund. Gjort lunch, gjort lunch nr2 (blir middag sent så då behövs flera luncher). Plockat ur diskmaskinen, jagat flugor. Efterlyst sällskap på facebook, men ingen ville tydligen - eller hade tid.

Så nu funderar jag på att kanske tvätta en tvätt till. Kanske se en film. Svante snarkar, och jag håller på att flyta bort för att det blir 100 grader när solen har lyst vid matplatsen. Det är rent vidrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0