För du har blivit luuuuurAd

Kringelkrångel. 
Vi har fått en påminnelse från GE moneybank. Avbetalning på en kredit, som vi inte har. Eller... Ja det står inget på fakturan, för vad det är - men vi vet ju att det är för torktumlaren som vi fick i julklapp.  Men den var ju betald. Men för att få garantin för det så var man tvungen att ta det via deras .. 
Ja hur det nu var. Den är ju betald. Men dom vill att vi ska betala av det ändå. Det är ju någon som har gjort något kopiöst fel någonstans. 

Jag misstänker att det blir en stadsresa idag. Till Mats-Åke på teg. Så jag ska börja med middagen. 

Vilken jävla skitvecka. 
Vi blev ju pålurade nytt elavtal. Av kundkraft. Så nu är vi bundna i ett år på ett elbolag med rörlig elkostnad. Kul!! Not! Det kan ju bli hur dyrt som helst! Vi får leva i mörker med sänkt pumpverksamhet. Bara så vattnet inte fryser... 
Det blev vi uppmärksammad av i måndags. Och vi är ju bunden till det nu då. I ett år. För kundkraft har två veckor ångerrätt - och innan dess får man ju ingen faktura. Jävla bajsnissar. 
Elbolag borde ha telefonförbud. Ja, jag tycker det är elbolagens fel, för min andra hälft gick ju bara efter det dom sa. Och det lät ju bra. 

Men. Tips från coachen. 
Använd elskling. I lugn och ro. Jag säger alltid det, att jag vill titta över det i lugn och ro och bestämma mig sen. Så hinner jag sätta mig in i det och inte binda upp mig på ett skitavtal som kan kosta hur mycket som helst. 


För ni vet väl hur kundkraft funkar? Dom väljer det bolag som är billigast just nu. Så när det bolaget har "tillräckligt många kunder" så kan ju dom öka priset igen - för att det är så dom tjänar pengar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0