Imorgon....

Jag har lite ångest inför imorgon. 

Jag vet inte vad jag ska rösta. Jag vet inte vad partierna lovar. Och även om dom lovar så håller dom det sällan. "Mer jobb! Alla ska vara sysselsatta!"

Det är en lögn. Några måste vara arbetslösa för att ekonomin inte ska kollapsa. Eller nåt. (Uppdrag granskning). 

Jag har haft för avsikt att kolla upp de frågor jag anser viktiga - t ex eu, euro, skola, äldrevård, sjukvård, integration och invandring, bränsleskatt osv. Men jag fastnade i en bok. Och med Svante. Och sen for vi till stan. Och sen såg jag idol. Och tiden flög. Också plockade jag fallfrukt. Också åt vi middag. Och så strök jag mina mörkläggningsgardiner. 

Eller jag är inte klar än. 

Men imorgon är det val.
Och jag vet inte vilket parti som är bäst för mig. Bäst för Sverige. 
Valkompassen litar jag inte på. 

Jag litar inte på politiker. Varför blir inte smarta människor politiker? 
T ex i Umeå. 

Vi spenderar alla skattepengar på att bygga en "kulturväv". Medan skola och omsorgen bara dalar. 
Vi plockar bort hundlatrinerna. Alla. Inser att det kanske var dumt och sätter upp hälften. 
Laga vägar? Skit i det. Bygg ett nytt badhus trots att vi redan har ett!

Jag tycker att folket borde få vara med och bestämma lite mer. Inte bara bestämma skit för att majoriteten tyckte att just dom verkade smart. 
När det handlar om något så stort och kostsamt. 

Nåja. Ska väl stryka min andra gardin, och plocka av bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0