Lite övernervös kanske

Jag ska på stan idag, för första gången sedan... Ja. Det har nog inte hänt i år, och definitivt inte sen Svante ploppade ut. Jag känner mig lite nervös, och det känns jättelöjligt. 
Själva gå med barnvagn i stan är jag väl inte så orolig över, det är väl mer innehållet i vagnen som kan vara något oberäknelig ibland. 

Och det här med amning. Jag vet att man får amma offentligt. Överallt där jag får äta får mitt barn äta enligt lag. Det är mer det här att jag inte känner mig helt komfortabel med att snöra fram mjölkfabriken framför en massa folk. 

Och på stan brukar det ju vara en massa folk. Särskilt kanske idag, då det dessutom är internationella matmarknaden. 

Sen anledningen till att jag ska till stan är att jag inte direkt har några bra kläder att amma i. Jag har inga amningslinnen eller så vilket ju underlättar en hel del. Kan jag tänka mig. 

Sen är det det här med blöjbyten också. Finns det skötbord gratis någonstans? Han brukar inte vara nöjdast när det är alltför klibbigt. Och mysesjuk brukar han vara också. Så jag kanske måste plocka upp honom ur vagnen. Så hur klär man honom då utan att det blir för varmt eller kallt....



Går det bra idag så kommer jag våga igen. Går det dåligt låser jag in mig hemma tills han är stor nog att klara sig själv^^ 
Skämt åsido, jag tror jag är mer nojjig än jag behöver. Jag tror jag kommer vara den som besväras mest om Svante gråter. Jag har för mig att Umeåbor är rätt toleranta. 

Det löser sig. 
Problemet är att han har sovit sedan 20.30 igår, vaknat, ätit 2 gånger och somnat. Han var vaken då jag duschade, men nu sover han igen. Kommer han alltså vara vaken hela tiden i stan? Jag hoppades att han skulle sova i vagnen hela tiden, för det är då han är snällast ^^ 

Och en sista grej jag är orolig över är folk. Förkylt folk. Jag har i te varit ute mycket men nog fasen är det någon okänd som har stuckit in huvudet i vagnen när jag inte tittat. Vissa saknar helt respekt. Kanske får ha han under täckning hela tiden ^^ 
Sen flyttar folk inte på sig om man kommer med vagn. Jag förstår inte vad det är för fel på folk ?! 

Maria får vara mitt moraliska stöd så jag inte bryter ihop idag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0