Lite snorig

Jag har gått och blivit snuvig.
Jag hoppas att det bara är en tillfällighet, och att jag inte håller på att bli förkyld på riktigt. Jag är lite nervös inför den dag jag blir sjuk faktiskt. Det kommer att ske, but when? Nog för att jag har ett snällt barn, men att inte få sova så mycket som man ofta vill när man har barn kommer nog att bli tufft. Å andra sidan så är det någon gång man ska bli sjuk så är det väl nu, när han är så pass liten och inte kräver så mycket av mig. Annat är det väl när han börjar krypa, eller gå! Då blir det tufft att vara sjuk, för då måste man hålla efter.

Än är han ju ganska nöjd om man går runt med honom litegrann, så han får se lite grejer. Eller om han får ligga på mage och spana. Gissar på att det kanske är läge att köpa några färgglada små leksaker snart. Han har bara tre än. Sophie le girafe som jag berättat om, som vi fick av Maria, en kanin med skallra - som vi fick av min käre bror, och sen har vi en bitring/skallra i form av en björn. Ja också några mjukisar då, varav en ugglabollprassel...typ. Är väl på sin plats att kanske införskaffa några hårda leksaker, som han kan suga/tugga på också. Som kanske är lite färggladare än grå/brun..     

Eller så ska man helt enkelt sluta googla grejer. Vi har ju babygymmet också visserligen. Sen jag och min bror var små. Där finns det ju både hårda och färgglada saker. Så det är nog ganska lugnt. Stressa upp sig över småsaker!

Han är duktig på att prata på också. Vi brukar ha små pratstunder här hemma, särskilt på skötbordet. Känner verkligen hur IQn sjunker hos mig, många intelligenta samtal. Han har mycket att säga, vår lilla gosse, men mest har han att berätta på morgonen. Jag antar att han berättar om nattens äventyr?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0