Skulle så gärna vilja..

Jag önskar att jag hade någon slags talang. Eller alltså... Att jag kunde något riktigt, riktigt bra. 
Att jag typ var musikalisk.
Eller kunde det här med ord. Både i tal och skrift. Jag skulle vilja skriva en bok, men efter att ha läst Fredrik Backman, Jonas Jonasson, Per Nilsson eller bara boken min vän chrillos skrev så förstår jag inte hur det skulle kunna ske. 
Jag har inte sån fantasi. Jag kan inte formulera mig så med ord. Eller nog skulle jag kunna skriva en bok. Det är väl enkelt. Men den ska ju hålla någon slags nivå också. 

Eller om man kunde det här med måleri. Skiss, konstnärlig ådra. Övar man kanske, men det är den där fantasin. 
Har en tavla jag fick av min morbrors tjej, som inspirerar mig något så fasansfullt. 

Nä. Jag får väl fortsätta att drömma om någon sån talang. Och fortsätta skriva korta ointressanta texter, rita som en full 7-åring och sjunga som en skata med en kratta i halsen. Och fortsätta inspireras av andra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0