Tidsfördriv


För att som renoverande småbarnsmor har man sjukt mycket tid över ;)

1. Hur gammal är du om fem år?  Om 5 år är jag 30! Eller soon to be. Cheeesus!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Sambon. Barnet. Eventuellt byggare bob, och svärmor.

3. Hur lång är du? 176-177cm. Något i den stilen.

4. Vilken är den senaste filmen du settEdge of tomorrow tror jag den hette. Den med Tom Cruise.

5. Vem ringde du senast? Sambon.

6. Vem ringde dig senast? Sambon. 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Det var något reklamrappel från Lindex.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på situation och till vem. Men jag smsar oftast, såvida det inte gäller sambon, mor eller far. Eller jobbet.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Dom är skilda. 

10. När såg du senast din mamma? Två helger sedan? Eller är det tre? Första helgen efter påsk.

11. Vilken ögonfärg har du? Beror på humör och väder. Dom skiftar typ mellan blå, blågrön, blågröngul. Jag vet ärligt talat inte ^^

12. När vaknade du i dag? 6.30 ringde väckarklockan. Vi trodde att byggare bob skulle komma, men tydligen inte. 

13. Vilken är din favoritjulsång? Min julskinka har rymt, med Werner & Werner ;P 

14. Vilken är din favoritplats? Jag är inte kräsen. 

15. Vilken plats föredrar du minst? Ska man köra rent husligt. Vedrummet. 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Färdigrenoverad, tvåbarnsmor. Fortfarande här?

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker och björnar. Rävar. Ekorrar. Skogsdjur överhuvudtaget ^^ 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Svante <3

19. Hur stor är din säng? 180 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator? "Bärbar". Men den bärs inte många meter nu för tiden.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?  Vad räknas som kläder? Underkläder? Eller full mundering?

22. Hur många kuddar har du i sängen?  Vi har två var, det vill säga 4.

23. Hur många landskap har du bott i? Endast ett. Det enda rätta ;) Västerbotten.

24. Vilka städer har du bott i? Burträsk, Umeå och Robertsfors (Om varannan helg räknas)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Inne/ute? Sommar/Vinter? Om det går skippar jag gärna skorna. Och sockarna.

26. Är du social? Nja. Ibland. Jag försöker. 

27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry Half baked

28. Vilken är din favoritefterrätt? Chokladmoussetårta med pistage & maräng ;)

29. Tycker du om kinamat? Det är väl gött?

30. Tycker du om kaffe? Dricker det inte, har inte lärt mig  ^

31. Vad dricker du till frukost? Juice, oboy eller ingenting/vatten

32. Sover du på någon särskild sida? Hemma på höger. Hälsar vi på mamma - vänster. (Sett från fotändan)

33. Kan du spela poker? Nej det vill jag inte påstå.

34. Tycker du om att mysa/kela? Beror på humör men oftast ^

35. Är du en beroendemänniska? Vad menas med det? Jag har svårt att bryta vanor om man säger så. Eller ovanor. 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej det tror jag väl inte. 

37. Vill du ha barn? Jag har barn, så ja :)

38. Kan du några andra språk än svenska? Hyffsad engelska och några få fraser/ord på tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Jajjamen, när jag slog axeln ur led. (Funny story, den tar vi en annan gång - påminn mig) 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Alltså.. jag är ingen badare. Så.. där det är folktomt haha! 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Onyttigheter :S

42. Äger du dyrbara smycken? Nja, vet inte hur dyrbara dom är.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Snickarprogram eller kriminalprogram eller brittisk humor ^ 

44. Kan du rulla med tungan? Yep. Eller vad innebär det? 

45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte om jag känner någon komiker?

46. Sover du med gosedjur?  Nej jag har som vuxit ifrån det där^ Dessutom har jag ju sambon att gosa med!

47. Vad har du för ringsignal? Yellowcard - Empty causes

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Japp, en hel mellanstor plastback.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Helt rött, eller delvis? Duken har inslag av rött. Annars sitter jag bredvid en påse med röda äpplen.

50. Flirtar du mycket? Nej.

51. Kan du byta olja på bilen? Jo men det tror jag att jag klarar.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej jag har klarat mig.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Fredrik Backman - Min mormor hälsar och säger förlåt (om man ska ha läst ut den). Annars håller jag på att läsa Jonas Jonasson - Analfabeten.

54. Läser du dagstidningen? På internet, ja.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Svar negativt.

56. Dansar du i bilen? Nej, men jag sjunger med om jag är själv ^

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? NRJ.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lite byggstuff, typ vad sambon ska inhandla i afton när han åker till stan.

59. När var du i kyrkan senast? Var det på "farfars" begravning, eller när Rogers syster gifte sig? 2012?

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jag är osäker på om jag hade någon favorit. Hemkunskapsläraren kanske, Anette. 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Jag minns inte.. 2-3 dagar?

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Extra speciellt.. Sambon kanske?

63. Vad lyssnar du på just nu? Hits 2015. Just nu spelas Nicki Minaj - Bed of lies.

64. Har du varit med i tidningen? Jorå, för flera år sedan.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Häst?

66. Vem såg dig naken senast? Sambon, något annat vore väl konstigt.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och rosa haha!

68. Hur imponerar man på dig? Det är nog inte så svårt egentligen.. tror jag. Försök? 

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror väl vem jag är arg/ledsen på? Mamma, Roger(Sambon) eller bästa vännen 

70. Har du någon piercing? I öronen

71. Din största vinst? 100kr på bingolotto?

72. Civilstånd? Sambo = upptagen

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, Instagram, Bloggkoll.. Aftonbladet, Vk, Folkbladet.

74. Är du fåfäng? Det är väl alla på ett visst plan?

75. Ångrar du någonting du gjort? Jao. Det gör jag väl.

76. Hur gammal är din pappa? 50år.

77. Vilket är ditt drömjobb? Ett som jag trivs med. Dvs, jag har det redan ;)

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa. Renovera färdigt?

79. Vad har du haft för husdjur? Alltid katt!

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Tror dom flesta vet det mesta, jag är inte särskilt hemlighetsfull.

81. Svär du ofta? Ibland, jag försöker bättra mig för sonens skull ^

82. Sverige när det är som bäst? Våren/Sommaren. Minus insekterna.

83. Kan du åka slalom? Har kunnat, har inte testat kunskaperna på länge.

84. Vad har du ätit i dag? Varma mackor med ost! Mums!

85. Vad har du för utbildning? Varmkök/kallkök/styckning. Livsmedel.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Händerna? 

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Jösses, bara en? 

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är väl rätt arbetsivrig. Ibland iallafall :P 

89. Vilken är din sämsta egenskap? Kan vara ganska introvert, ganska tystlåten, snudd på creepy 😂

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Äääh...

91. Saknar du något? Ett städat hus

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Nja mer trevligt att fika och surra lite

93. Vad gör dig ledsen? Inkompetenta människor och världen 

94. Vad gör dig glad? Min son, familj och vänner

95. Har du varit gift eller förlovad? Aldrig

96. Vad ska du göra i helgen? Renovera kanske ?

97. Vad är det knasigaste du gjort? Kan inte komma på något specifikt

98. Vad har du för laster? Choklad och pepsi

99. Vem är din förebild? Mormor, mamma & svärmor

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Detbörjar lukta misstänkt, så det är nog blöjbyte på g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0