Fridag.

Jag kan inte förstå hur det kan vara så svårt att stiga upp på morgonen .. när man inte har något att stiga upp för. Missförstå mig rätt här nu. Jag menar när man inte har något planerat.

När jag jobbar så är det enkelt, oftast iallafall, att kliva upp. 4.30.

Men när jag är hemma, inte har något planerat, då är det ett projekt utan dess like att ta sig upp före åtta. Svante är ju fantastisk på så vis att han låter mig sova till halv tio i många fall. Då ska han såklart istället ha mat på natten.

Jag ska försöka, se om det funkar, att få honom att kliva upp före sju. Lika bra att vänja honom, för det är inte länge kvar till dagis tänker jag. För om han vaknar tidigare så får han mer tid till lek - vilket kanske får honom att sova hela nätter istället. .
Det vore fantastiskt, för ska man börja jobba och ändå måsta kliva upp 2 och ge honom mat så... det funkar väl i någon vecka, men man orkar ju inte i längden.



Jag tänkte förövrigt ringa försäkringskassan, men det är svårt när att prata i telefon när man har en vilde som ska vara överallt samtidigt och gärna delta i samtalet. . Så jag tänkte ringa när han sov, men så vaknade han precis när jag var klar att slå numret. Typiskt.
Så jag tänkte att jag ringer när Roger har kommit hem.

Tror ni inte dom jävlarna har telefontid fram till 16 då. Rackarns. Får ringa på måndag då. Och verkligen se till att ringa på måndag. Kanske när Roger är hemma på lunch.. Om jag är hemma då. Får försöka lösa det på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0