Umeå kommun = SIV.

Jag känner att jag blir lite såhär lagomt less när man ska göra rätt men det händer som ingenting. . .

Jag ringde till Umeå kommun för att höra huruvida jag skulle anmäla, eller ansöka om bygglov. Jag fick svaret maila, samt en mejladresss. Okej. Knåpade ihop ett mail, ett väldigt lätt mail, det här tänker vi göra - bygglov eller anmälan?
2½ vecka senare. Fortfarande inget svar. Man blir ju lite putt. Gick in på deras hemsida, hm. Chatt. Skickade iväg ett meddelande. Ring eller maila, fick jag till svar. Med en annan mejladress.

Underligt, tänker jag, och skickar ett till meddelande. Är det den här - eller den som står på hemsidan och som jag fick tidigare som gäller?
Svaret? Den andra är nog gammal, vi ska kolla upp det.


...

...

...

Behöver jag säga mer? Jag kommer bli fantastiskt arg om jag inte får ett svar i veckan. Och en arg elin är ingen vacker syn. Problemet är att jag sällan tar ut min ilska på de som förtjänar det ! . . .

Fattar inte varför kommunen ska måsta lägga sig i överhuvudtaget ändå. Det är väl min buissness vad jag sätter för beklädnad på huset osv. Dessutom ska dom ha en avgift för att bara säga ja eller nej. Okej om man bor i ett område med viss historiskt värde, eller i en kåk som är 100+. Men min är ju från -67, det är inget historiskt alls med den förrutom att den tydligen är värd 15 miljoner om man ska lyssna på tanten som byggde det med sin man. Var är guldet gömt, undrar jag?

Tycker faktiskt att kommunen inte borde bestämma så mycket. Ja visst, vissa regler - så nära tomtgräns, inga neonfärger osv osv, men ... när man bara vill byta från en hälsoskadlig till en vacker tegelliknande....

Det värsta är väl egentligen att det ska ta sån tid.
Dom vet att dom kan "slappa" för det är inte direkt så att man kan vända sig till något annat företag eller så. Umeå kommun kan man väl säga är inte särskilt serviceminded. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0