Svantos

Igår var vi med vår lilla vilde till BVC. Eller vi. Jag, Roger jobbar ju som en blådåre. Han växer så det knakar, Svante alltså. Roger har jag ingen större koll på gällande längd och vikt...
Vår lilla heffaklump, som blir 8 månader nu på tisdag (??) den 24:e, mäter 73 cm lång och väger 9590g. Nästan 10kg!! Han har ju fått sin första tand också, så nu är det tandborstning också som gäller. I morse borstade jag TANDEN för första gången. Han verkade tycka om det. Det kittlar väl skönt av stråna. Men på tandkrämen står det ju att den inte ska sväljas. Men hur fasen får man ett så litet barn att spotta??

Han har ju börjat resa sig i sängen också. Han klamrar sig fast vid spjälorna och drar sig upp och om jag inte är vaken så står han och gör böneutrop rakt in i örat. (Spjälsängen står ju alldeles vid våran säng, på min sida). Men han är ju så söt att det inte går att bli irriterad. Skulle Roger göra det däremot så skulle det nog bli ett himla liv ^^

Sen börjar babyskyddet bli lite trångt för vår lilla heffis, så vi har kollat på bilbarnstolar. . Men hur vet man vilken som är bra eller inte. Frågade mina kamrater på fejjan, men det verkar inte vara någon som har en stol att rekommendera. Alla suger, med andra ord. Hahahah. Nä men jag tror väl inte att det säljs så många undermåliga stolar (såvida man inte börjar googla, för att då verkar det ju vara som att välja mellan pest eller kolera).

Min baby är snart ingen baby längre :( Snart är han 18 och flyttar hemifrån. Hemska tanke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0