Frisören Sören

Imorgon har jag tid för klippning. Och jag får alltid sån ångest, särskilt när jag ska gå till något nytt ställe. Och jag har inte bestämt helt hur jag vill ha, men funderar på att fråga om frisören har ett förslag. 

Jag är lite halvinne på lugg. Jag trivdes jättebra i lugg. Frågan är väl om det passar med ansiktsformen, jag har dessvärre gått upp ett antal kilo sen senast. Jag vill som behålla längden på håret också, men samtidigt inte. Det är jätteskönt att kunna fläta håret på kvällen. Men det borde man ju kunna än om det är axellångt. Och om det är axellångt kanske behovet av att fläta håret inte finns heller. 


Som sagt, lite ångest över frisörbesök. Även om jag oftast är nöjd. 
När jag klippte mig i Burträsk (första och sista gången?) (när jag hade kort hår) (typ 2004?) så klippte hon alldeles för på huvet och alldeles för långt i nacken. Hur man nu klipper för långt. Inte tillräckligt. Så jag hade typ hockeyfrilla. Jag var inte alls särskilt nöjd, och heller inte modig nog att säga ifrån.
Så det slutade med att Chrill fick agera frisör när vi kom hem och klippa mig lite mer i nacken. Hockeyfrilla, big nono.

Kanske ska säga det till frissan imorgon. "gör vad du vill så länge det inte blir ho-ho-ho-hockeyfrilla". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0