Klatterarsel

Igår snackade vi försäkringar med folksam. Det finns inget värre än att jämföra försäkringar. Men det är ju bra att ha allt samlat på ett ställe. Men vi blev lite lurade kom vi fram till igår. Men vi känner oss ändå rätt nöjda. Och nu när jag tänker efter så blev vi nog inte lurade, alls.
Vi skulle få 1000 kr billigare på bilförsäkringen på forden (på ett år). Vi flyttade över fordens försäkring - som därmed blev 100kr dyrare på ett år. Och tog villaförsäkringen där också, vi har pratat om att byta varje år och nu när Roger ändå pratade med dom p ga en sak som hände 1:a april (jättebra timeing) så frågade dom om vi inte skulle byta till dom på det också. Den blev 70 kr dyrare per månad = 840kr på ett år + bättre försäkring (enligt säljaren). Så .. nä. Vi sparade ju fasen 40 spänn/år! Wooopwooop! 


Tror inte jag blev så jättelurad på 1:a april heller. Glass med smak av falukorv, smulfritt rostbröd, brandbilar som spelade glassbilstrudelutten. Ölledningar in i kommunhuset, Ikea börjar sälja snaps. Nja, jag tror att jag klarade mig helt okej. Trodde däremot att Rogers händelse var ett skämt. Tyvärr var det ju inte det då.. .


Idag har vi varit hemma bara. Roger har inte mått så bra, och jag har haft min lediga dag. Svante bestämde sig för att vakna 5, och har varit årets pain in the ass hela dagen. Jag har bara velat lägga mig ner och dö, och Svante har hoppat omkring, på mig, kring mig, tryckt på knappar och balanserat och verkligen påfrestat tålamodet en aning. 
Jag har inga problem att vakna och stiga upp före 5 i vanliga fall, men när man inte har fått sova hela natten heller så blir man lite smågrinig. 

När jag lagade middag - min favorit !NOT! - Jul/påsk/helgskinka och potatis. Så skar jag mig. 2 gånger. På samma hand. Med samma kniv. Och ungefär av samma orsak. Klantröv. Sen klämde jag fingret i bestickslådan. Så den nivån ligger jag på idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0