Monday. .

Åh vilken dag. 

Åkte till jobbet med sommardäck, livrädd as usual efter incidenten med saapen. (Nyss bytt till sommardäck = mer troligt att det sker något tänker jag, eftersom däcken inte är fastfrätta av salt och rost). Men, survival! 
Ensam att styra köttet idag, då kompanjonen var hemma sjuk. Gick ändå bra, eller... tror jag iallafall. 

Sen åkte jag hem, eller på dagis och hämtade Svonko. När jag klädde på han overallen sket han ner sig. 

Roger dealade att jag skulle göra middag (eh) och han fick leka med Svante. Leka. Jag införde skärmförbud, eftersom vår som är waaaaaay för fäst vid teven. När han vaknar på natten med ont i magen vill han se teve. När vi kliver upp på morgonen vill han se teve. När vi har ätit frukost vill han se teve. 
Han är inte ens 2. Det är inte bra att han hellre sitter och tittar på teve än att leka med leksakerna. 

Men jag gjorde middag. Och skar mig. Skar av mig fingertoppen på långfingret på vänster hand. Tur kanske att det var just vänster, eftersom jag är högerhänt. Och tur jag är ledig imorgon. Men ändå... skit alltså. Det svider, också kommer man åt tangenter med den när man skriver också vill man dö lite. Jag blödde typ i 45 minuter, trots plåster. Men fingertoppar är ju känsliga. Och blödiga. 
Men ändå skitonödigt. 


Det är måndag idag.

..

Snart är det helg igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0