Onsdag

Dag 1 av 7 av denna tillfälliga ledighet. Jag börjar om att jobba igen på onsdag nästa vecka. But why, kanske ni undrar. Du hade ju fasen nyss semester, kanske ni menar.
Onsdag och Torsdag, alltså idag och imorgon, är mina "naturliga" lediga dagar. Lördag ska vi på bröllop och söndag kommer vi att vara bakis (helst inte kanske). Så jag tänkte såhär: Ska jag vara ledig två dagar (idag&imorgon), jobba en dag (fredag), vara ledig två dagar (lördag&söndag), jobba måndag för att vara "naturligt" ledig igen tisdag. 
Nä, tänkte jag. Jag fyller ju dessutom år på fredag, och jag har en massa föräldradagar att ta ut. Så jag tog föräldraledigt fredag&måndag, med en 2dagars semester där på lördag&söndag.
Resultatet blev alltså 7 dagars ledigt efter 6 arbetsdagar. HA! 

Idag har jag dock inte alls så mycket tempo eller ork eller lust. Jag funderar på vad jag ska äta för frukost, och om jag ska bemöda mig att göra något idag. Jag skulle vilja fortsätta stöka och bli av med lite grejer som känns överflödiga. Jag skulle vilja få upp den där hyllan i Svantes rum, samt de tre hyllorna jag köpte med intention om att förvara Svantes böcker på. 
Jag skulle också behöva åka på Ica, men för tillfället kommer jag banne mig inte ihåg varför. 
Jag skulle även behöva rensa lite bland Svantes leksaker, plocka bort sånt han inte leker med, saker som han har "växt ifrån" och kasta sånt som är trasigt. 
Jag skulle också behöva dammsuga och torka golven. Jag skulle behöva städa i källaren så att våra fantastiska - lånade - träningsmaskiner inte står och trycker längs väggen så man kanske faktiskt kan använda dom igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0