100 frågor med svar

1. Hur gammal är du om fem år?
Om 5 år är jag 31½. På riktigt. Det känns helt stört att man börjar närma sig 30. *känner hur en livskris smyger sig på*

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? 
Minst 2 timmar? Roger och Svante har jag ju varit med hela dagen. Sen har jag ägnat 2 timmar åt teven. Säkerligen 2 timmar vid datorn också. Möjligt att vi även var hos Ann & Fredrik(?) i 2 timmar också.

3. Hur lång är du? 
Nu är det ju länge sedan jag mätte mig, men jag skulle tippa på att det är där kring 175-177cm. Jag vet inte om jag har krympt, men jag lär knappast ha blivit längre iallafall. 

4. Vilken är den senaste filmen du sett? 
Ser ju film vansinnigt sällan. Men är relativt säker på att det är Zootropolis eftersom den går varm här hemma. 1 gång per dag minst, känns det som iallafall. "Mamma, se teve, Niiinen och lääääven!". 

5. Vem ringde du senast? 
Easy, Roger. Igår fredag för att höra om det behövde shoppas något till tacogratängen.

6. Vem ringde dig senast? 
Roger, för att meddela att han skulle bli lite sen hem. 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? 
"Olla Pepsi". (Olá, pepsi) Från Roger. (Han ville att jag skulle köpa pepsi. Och alla som nån gång sett Gabriel Iglesias lär känna igen den). 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? 
Det beror mycket på situationen. Är det mycket info som måste förmedlas/bestämmas/kommas fram till så föredrar jag att ringa. Men i det stora hela så skriver jag hellre eftersom jag inte är så jätteförtjust i att prata i telefon egentligen.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? 
Skilda sedan innan jag såg de första strålarna solljus.

10. När såg du senast din mamma? 
I söndags, 5:e Februari. Roger fyllde år.

11. Vilken ögonfärg har du? 
Den eviga frågan. Skulle säga blågrönish. Om jag ska säga som jag gjorde i högstadiet så "det beror på humör och väder". Men ja, blågröngulish. 

12. När vaknade du i dag? 
Vaknade 6..24 något kanske. Gav Svante en klämgröt och fick han att sova ett tag till och sen vann vi ytterligare någon timme på att Svante fick mobilen. 9.30 klev vi upp iallafall. (Rekord!) #Mammaficksovaförengångsskull!

13. Vilken är din favoritjulsång? 
Maxis egen tomtesång. 

14. Vilken är din favoritplats? 
Plats som i ort eller plats som i ställe i typ huset? Efter en riktigt hård arbetsdag så är det liksom höjdpunkten att sätta sig i bilen och bara sitta. Andas ut, höra tystnaden och känna lugnet någon sekund. En bra morgon så är favoritplatsen sängen, med Svante nermysad bredvid sig. 

15. Vilken plats föredrar du minst?
I bilen, efter en traktor, på enkelfilig E4 och man är sen till jobbet. 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 
Jag skulle tro att jag fortfarande bor i samma hus i Sävar. Att jag fortfarande jobbar på Maxi och att livet fortsätter. 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? 
Min brors snarkningar (vi delade rum tills jag var 10ish). Tanken på att björnar skulle bryta sig in och äta upp oss. Spindlar. Mörker. Konstiga ljud. 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? 
Bööh.. Att riktigt LOLa? Svante och hans tokigheter får en ju att skratta varje dag.

19. Hur stor är din säng? 
Vår säng är 180cm. Vilket förmodligen borde innebära att min är halva, så 90cm. Men då får man ju kanske räkna in att Roger ofta sover på diagonalen, och att Svante kommer emellanåt.. och ska sova bredvid mig, gärna mellan mig och Roger. Och sen gör han allt han kan för att tränga ut en så långt ut på kanten det går.

20. Har du stationär eller bärbar dator? 
Jag har både en stationär, två bärbara (varav ingen fungerar), en ipad (trasig) och en smartphone (som knappt går skriva på för den hittar på egna ord och plockar bort ord jag skrivit. Idag skulle jag t ex förmedla att det var en skittelefon. Men nä, då när jag skulle fortsätta skriva så raderade den det ordet. Smartphone får en helt ny innebörd. #taingenskit

21. Sover du med eller utan kläder på dig? 
Inte naken. Men inte med kläder heller, cause that would be weird. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? 
4 kuddar har vi. Oftast får jag behålla båda mina. Kommer unge Herr över mitt i natten så stjäl han en av mina. 

 23. Hur många landskap har du bott i? 
The one and only, Västerbotten.

24. Vilka platser har du bott i? 
Vilka platser har jag bott i? I? Verkligen? På säger man väl? Född och uppvuxen i Burträsk. Varannan helg i Robertsfors. Sen gick jag gymnasiet i Umeå och var då inkvarterad för varje termin. Mariehem i "studentrum", 16 kvm med en liiiiten toa. Haga som inneboende hos en då spelare i svenska damlandslaget (det ni!). I tvåan bodde jag i en källare på Grubbe. En källare som var fylld till bredden med spindlar. Och sista året så hyrde jag en övernattningslägenhet precis bredvid cykelbron i centrum. Den bästa. Dock tre trappor utan hiss, men ändå, bättre läge fanns ju inte! 
Sen flyttade jag hem igen, till Burträsk. Sen började jag jobba på Maxi, så då flyttade jag in med Roger och hans föräldrar i Sävar. Och sen flyttade vi till en ombyggd etta med konstig planlösning (Rönnstigen). Köket låg innanför sovrummet, och om inte det räknas som konstigt så vet jag inte vad. Sen bytte vid sida av ån, och bodde något år på Sportlovsvägen innan vi slutligen köpte ett hus, och kom tillbaka på rätt sida om ån. (Tallstigen). 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? 
Ute eller inne? Hemma eller på jobbet? Jag har nog gärna sockar på mig. På jobbet skor också. 

26. Är du social? 
Det är ju inte så att jag aktivt söker kontakt med folk. Men om folk börjar prata med mig så pratar jag ju oftast tillbaka. Är det nytt så kanske det inte blir fullt så socialt, eftersom jag inte känner mig bekväm i nya situationer. Sen är det ju olika från dag till dag.

27. Vilken är din favoritglass? 
Sia Laktosfri krossad choklad. Mumsig. 

28. Vilken är din favoritefterrätt? 
Efterrätt i sig är väl en favorit. Det är ju inte så att jag blir besviken om någon dukar fram "fel" efterrätt. Så länge det innehåller socker så är jag nöjd ! Hahaha. 

29. Tycker du om kinamat? 
Tror jag tycker det är gott. Tror det var det jag åt med Chrills senast, och jag kunde knappt sluta äta.

30. Tycker du om kaffe? 
Nä. Jag har inte lärt mig att tycka om kaffe, och jag förstår inte heller varför jag ska lära mig att dricka något som jag inte ens tycker om från början. 

31. Vad dricker du till frukost? 
Oftast så äter jag inte frukost. Men när det blir frukost - eller fika på jobbet - så är det vanligtvis oboy eller varm choklad.

32. Sover du på någon särskild sida? 
Jag sover på höger sida av sängen. Menas någon särskild sida av kroppen, nä jag tror inte det. Ibland sover jag åt vänster, ibland åt höger. Ibland ligger jag på rygg, men oftast på mage. Och då tenderar jag att vrida mig åt höger. (Ut från sängen)

33. Kan du spela poker?
Nä. Så om någon ska lura av mig pengar så är det bara att dra igång ett parti poker och försöka förklara reglerna. Jag har ingen koll på om stege är bättre än triss eller sådär. Själva spelandet är nog inte så svårt i sig.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Mysa är ju typ det bästa som finns. Om man inte är supertrött och antingen vill dö eller sova. Då vill jag inte mysa, och det har dessvärre både Svante och i synnerhet Roger, fått lära sig den hårda vägen. :>

35. Är du en beroendemänniska? 
Nä jag tror inte att jag lätt blir beroende av saker. Men självklart finns det saker jag är beroende av. Som pepsi max tillexempel. Varje gång jag försökt avvänja mig så får jag fruktansvärd huvudvärk och sen börjar jag dricka pepsi igen eftersom "det är ju helg". Man lär sig aldrig. 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? 
Nope, hittills är det bara jag. 

37. Vill du ha barn?  
Jag har barn. Så det kan man ju hoppas, hahah! Men ja, jag vill ha fler barn också.

38. Kan du några andra språk än svenska? 
Engelska. Vissa ord tyska. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? 
Ja, när jag ramlade på löpbandet på sminhallen och slog axeln ur led så ringde dom en ambulans. Så då fick jag åka tuttutbilen till akuten. Ganska besynnerligt när man tänker på det, att jag som kunde gå själv fick åka ambulans när man titt som tätt läser om folk som inte fått ambulans trots att dom liksom inte kan andas. Men det är enda gången. Det är ju förresten en lite rolig historia som jag inte tror att jag berättat förr. Den är helt fantastisk. 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? 
Jag föredrar ju torra land, men om jag måste välja så skulle jag nog säga sjön för då kan man gömma sig i vassen ;(

41. Vad spenderar du helst pengar på? 
Vad jag helst spenderar pengarna på och vad jag spenderar pengarna på är ju helt olika saker. Jag skulle hemskt gärna spendera pengarna på typ kläder, smycken och andra roliga grejer men den största delen av våra pengar går till mat. Och det är helt okej, för jag älskar mat också.

42. Äger du dyrbara smycken? 
Nja. Nä det skulle jag inte vilja påstå. Nu har jag ju inte riktigt koll på vilka av mina smycken som är "äkta" och inte men det mesta jag äger är köpt på glitter eller ur&penn, så det är inte direkt några karathalter vi talar om.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? 
NCIS (alla tre varianter). CSI (alla tre varianter). Morden i midsomer. Mord i paradiset. Graham norton show. QI. Undercover boss.8 out of 10 cats. Bones.Skam. Sherlock.
På teve via Netflix - IZombie. Sleepy Hollow. The Killing. Lie To Me. 

44. Kan du rulla med tungan? 
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner? 
Roligast på vilket sätt? Erik på jobbet är något av en expert på att få en på bra humör.

46. Sover du med gosedjur? 
Nej.

47. Vad har du för ringsignal? 
Same as always. Empty apartment - Yellowcard. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja några få. Råttorna hade varit och gnagt i mycket :( 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? 
En kork till en päronsoda.

50. Flirtar du mycket? 
Nej. Inte avsiktligt iallafall.

51. Kan du byta olja på bilen? 
Kan, kan jag. Jag vet hur man gör ja. Men jag behöver aldrig någonsin göra det eftersom Roger i princip jobbar med det. :) 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? 
Nej, det har inte hänt ännu. 

53. Vilken var den senaste boken du läste? 
Jag tror inte jag har läst någon bok sedan jag läste ut Analfabeten av Jonas Jonasson. 

54. Läser du dagstidningen? 
Bara på nätet, och där får man ju i princip bara läsa rubrikerna eftersom alltinge är låst för prenumeranter. 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? 
Nej.

56. Dansar du i bilen? 
Ibland.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 
Jag brukar bläddra mellan tre olika. Men senast var det nog faktiskt NRJ.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? 
Vad böckerna jag är intresserad av att köpa heter. (Matens pris & Introvert - den tysta revolutionen).

59. När var du i kyrkan senast? 
När Svärmor begravdes........

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? 
Eh. Öh. Va... Eh. Jag minns fasen inte vilka lärare vi ens hade i högstadiet. Tror att hemkunskapsläraren var okej. Anette hette hon tror jag? Det är ju för fasen mer än 10 år sedan. Jag har med stor möda försökt att förtränga allt som har med det att göra ;P 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 
Några dagar antar jag. Två-Tre nätter när man var liten.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? 
När jag häromveckan fick ett halsband av svärfar. Ett hjärta graverat med Elin på ena sidan och en graverad bild av Svante på andra sidan. <3

63. Vad lyssnar du på just nu? 
Ed Sheeran - Castle on the hill

64. Har du varit med i tidningen? 
Ja för lääääänge sedan, i samband med ett Umeå Open.

65. Vad är det konstigaste du ätit? 
Ostron? Bläckfisk? Sushi? Jag vet inte riktigt, men det är inte jättemärkliga saker jag har stoppat i käften törs jag nästan lova.

66. Vem såg dig naken senast? 
Roger. Hoppas jag.

67. Vad är det för färg på din tandborste? 
Den är i huvudsak vit, med rosa detaljer.

68. Hur imponerar man på dig? 
Äh. Det är nog inte jättesvårt egentligen, men jag kommer inte på något konkret. Att inneha förmåga att tänka själv, att typ kunna tänka logiskt.Eller nåt. Jag vet inte. Men jag tror inte att jag är så svår att imponera på. Eller så är jag just det? Hmm ..

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? 
Ingen. Jag stänger det inne och får ett psykbryt senare.

70. Har du någon piercing? 
Öronen antar jag räknas. Jag har ett hål i vardera öra. När jag var yngre drömde jag om att vara "cool" och inneha fler hål i öronen samt hål i läppen. Gärna flera... 

71. Din största vinst? 
På samma lott? Eller på ett tillfälle? För är det vid ett tillfälle så är det väl cirka sådär 230 kr. *woop*

72. Civilstånd? 
Sambo. Ogift. Syndar. Eh? 

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? 
Facebook, Instagram, blogg, Vk, Folkbladet, Aftonbladet, Expressen, iPool och sen läser jag väl några bloggar också.

74. Är du fåfäng? 
Vem är inte det, egentligen? Jag kan åka hemifrån och se ut som en skabbräv, det kan jag. Men jag föredrar att sminka mig innan offentliga uppträdanden. Jag tänker att om jag åtminstone ser snygg ut i fejjan så kanske folk har överseende för resten. ^^ 

75. Ångrar du någonting du gjort? 
Man ska väl inte gå genom livet och ångra sig, men ja det finns väl saker jag ångrar. Personer jag ångrar osv. Saker jag önskar att jag hade mod att göra då, saker jag ångrar att jag gjorde då. Men å andra sidan så är det väl händelserna fram till nu som har format mig till den person jag är idag. Fast vissa saker hade jag ju kanske kunnat vara utan med fördel.

76. Hur gammal är din pappa? 
Pappsen fyller 53 i år. Det har jag minsann koll på eftersom han fyllde 50 samma år som Svante föddes. 

77. Vilket är ditt drömjobb? 
Förmodligen ett där man inte behöver göra så mycket men få maximalt betalt. Fast samtidigt tror jag att jag behöver ett fysiskt krävande jobb. Jag älskar ju mitt nuvarande jobb, så det kanske är det som är mitt drömjobb?

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? 
Jag hade väl gärn byggt ett eget hus från grunden. Få designa varenda skrymsle och vrå själv och få det exakt precis så man vill ha det. Men utgångspunkten vi har idag är väl inte fel heller. Men man skulle ju vilja vinna en miljon på lotto så man kan byta kök och bygga färdigt i källaren i ett svep och sen bara ha det ur världen. 
Annars hade man väl velat resa, se platser osv. Det vanliga.

79. Vad har du haft för husdjur? 
Katt. 

80. Vilken är din favorit dinesyfilm? 
Zootropolis än om jag är lite less. Men den är välgjord. Ska man gå på dialekter och sådär så älskar jag, fullkomligen älskar, jag björnbröder. Älgarna i Björnbröder. I synnerhet när den ena älgen "totalkvaddat en mammut". 

81. Svär du ofta? 
Man försöker väl undvika det när man har en son som snappar upp ALLT. 

82. Sverige när det är som bäst? 
Ja dess bästa tid är väl inte nu. Svensk sommar är ju inte heller fantastisk. Våren kanske? Då har man överseende med att det kan vara lite kallt och jävligt, men man är så jäkla glad att vintern äntligen är över och att solen börjat lysa igen. 

83. Kan du åka slalom? 
Har kunnat. Jag vet inte om det är sån information som försvinner om man inte underhåller den eller hur det är. Men jag har inte stått på ett par slalomskidor på säkert 15 år. 

84. Vad har du ätit i dag? 
Rostade mackor med ost och marmelad på. Oboy till. Sedan åt vi Tacogratäng till middag. Sen har jag pulat lite snarra och chips på det och jag har en liten glasspinne som väntar på mig nere i frysen. Magnum double peanut. Man måste ju testa den innan den utgår!

85. Vad har du för utbildning? 
Gick Livsmedelsprogramet i 3 år, så någon slags utbildning är det ju. Varmkök, kallkök men framför allt styckning. Gris, till största del. Vi fick se på när läraren styckade en kvarts ko, men då lär man sig inte så mycket. Men jag har styckat någon ko själv sen efter det, och det har gått bra. Det är ungefär samma anatomi som hos en gris. 

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? 
Uh. Hjärtat. It keeps me alive!

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?  
Vad ska man välja. Fötterna? Mina tår ser ut som hej kom och hjälp mig och då skojar jag inte ens. Jag har flera gånger funderat på om jag borde ta fram motorsågen och bara amputera dom. 

88. Vilken är din bästa egenskap? 
Är det här nån jäkla arbetsintervju nu eller? Jag är smart. Eller Jag brukar vara smart. På senaste tiden har jag varit lite outvilad och disträ och det påverkar allt.

89. Vilken är din sämsta egenskap? 
Jag kan gärna vilja ha saker gjorda på mitt sätt. Men jag kan vara dålig på att förmedla ut hur jag vill ha det. 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
I ärlighetens namn så är jag inte superintresserad av historia, och inte av specifika historiska personer heller. Inte den här tiden på kvällen i synnerhet. Vem räknas som historisk? 

91. Saknar du något?
Massor med pengar på kontot. 

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? 
Nä, på senare år har det tappat tjusningen till stor del. Det är mest bara en ursäkt för att samla alla och äta lite tårta, men det är ju trevligt det också.

93. Vad gör dig ledsen? 
Vissa dagar så kan absolut allt göra mig ledsen. Då krävs det inte många motgångar innan jag vill krypa in i ett hörn i köttkylen ochs

94. Vad gör dig glad? 
Precis som innan, så blir jag glad för småsaker om rätt saker klaffar på rätt dagar. Ibland så blir jag ju överlycklig bara jag får sova någon timme extra. Ibland blir jag glad över att jag bara fick den lilla plogvallen, istället för den dubbla som vi brukar få. 

95. Har du varit gift eller förlovad? 
Har inte varit gift, och är inte förlovad. Väntar fortfarande tålmodigt. 

96. Vad ska du göra i helgen? 
Sova sa jag när jag gick av jobbet i fredags. Men ändå sitter jag här klockan ett på en lördagnatt och svarar på konstiga frågor. 

 97. Vad är det knasigaste du gjort?
Dummaste. Träffat okända folk från internet med den enda tryggheten att "Chrill vet att jag skulle träffa den här personen". Ja. Och hur visste vi då att personen utgett rätt info om sig? Ibland tänker man ju att det fan är ett under att jag lever.

 98. Vad har du för laster?  
Pepsi max. Socker. 

 99. Vem är din förebild? 
Jag vill gärna säga mig själv.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? 
Med tanke på att mina ögon börjar gå i kors och hjärnan börjar stänga ner så är det nog säkrast att gå och lägga sig och få sig lite välförtjänt sömn. Har redan nickat till en gång, så det är väl ett tecken. Kanske, om jag har tur (otur?) så kommer den försvinnande drömmen tillbaka till mig när jag går och lägger mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0