3 saker om tidningar

Jag blir lite störd när jag går in på tidningar och läser, alternativt försöker läsa. Här kommer tre saker som stör mig något oerhört. 

- När tidningen avslöjar något som är "hemligt". T ex Anton Hagmans hemliga flickvän. FO&O's hemliga kärlek. För att ta exempel som figurerar nu. Ptja, om större tidningar skriver om det så är det ju antingen inte SÅ hemligt, eller så har ju precis nämnda tidning förstört hemligheten som förmodligen var "hemlig" av en anledning? 

- Alla dessa "du kan inte aaana vad som hände sen! *omg*". "Det barnet säger sen är helt förfärande"*omgomg*. Sen är det kanske inte alls förfärande. Och jag kan visst ana vad som händer sen. Nu verkar dessutom dom större tidningarna (minns inte vilken jag såg det på men...) använda sig av old new för sina clickbait-klipp. T ex nu i samband med melodifestivalen så dök det helt plötsligt upp klipp igen på då Gina "helt hänsynslöst lurade Frans". Ungefär så. "Se reaktionen då han inser blåsningen". 

- Allmännyttiga artiklar som är låsta för dom som inte är prenumeranter. "Så klarar du dig igenom årets fattigaste månad". Ironin i att man måste betala för att läsa dom tipsen alltså. Man kan i grova drag få reda på vad det handlar om i en artikel, men vill man då läsa efterföljade lite mer fördjupade artikel får man glatt bli prenumerant. Och jo, jag förstår ju att dom som jobbar med det måste kunna livnära sig på något sätt. Men jag tänker att dom har 100miljoners babiljarder med annonser som borde täcka upp det mesta. Pop-up annonser. Försöker man se ett klipp, nä men då måste du först se 1 minut reklam innan. Sen är det reklam innan texten, vill man kommentera en text måste man vara inloggad och samma sak om man vill läsa vad någon annan skrivit om texten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0