Slagen hjälte

Så har ännu en helg bara swishat förbi. På onsdag förmiddag åkte jag till Burträsk med superbusen för att spendera lite tid med min mor. Och eftersom att mor jobbade sent onsdag så hann jag även med att hälsa på hos min far, så han fick mysa lite med Svante. 

Halv nio fick jag isäng sonen den kvällen. Men då hade han visserligen powernappat i bilen påvägen till Burträsk. Han var supertaggad, hade tänkt åka i bara tröja och blöja. Klädde på sig skor och mössan och tjatade om att åka till mormor. 

På Torsdagen visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på. Så vi drog en stadstur, där jag egentligen inte köpte någonting vettigt. En ny mackgrill fick följa med hem, eftersom den gamla har börjat släppa teflon. Annars blev det inte så överdrivet mycket andra grejer. En pulkvariant som var på utförsäljning för 100kr. 

Sen åkte vi hem, åt och försökte få Svante att sova. Klockan 21 var jag tvugnen att ge upp och överlämna problemet till min mor och börja bege mig. Jag skulle ju jobba dagen efter och hur sent som helst kan det ju inte bli. Mamma var ledig på fredagen och eftersom jag och Roger båda jobbade igår så skulle Svante vara där så det var ju smidigt att bara kunna lämna honom där. Svante var dock lite för peppad. "Hejdå mamma! Mamma åka jobba!". Ja .. men inte nu. Men puss på dig gulle. 

Så ikväll har jag hämtat tillbaka hjärtegullet. Han knappt ens glad att se mig, typ "Hej mamma *fortsätter leka bilkö*".. Sen fick jag tillslut en kram. Och vid middagen började vi liksom förbereda Svante mentalt på att vi skulle åka hem. Liksom berätta vad som komma skulle. Att vi skulle borsta tänderna, byta blöja, ta på pyjamas. Åka bilen, och åka hem till pappa.

....Suuupertaggad...
Han sprang till hallen och klädde på sig skorna, hjälmen och vantarna. ÅKA NU! 
Men jag var tvungen att flytta över bilbarnstolen först och han blev så ledsen över att vi inte skulle åka nu på en gång. Men han var ganska trött också. Tillslut så kom vi oss iväg, men det var banne mig på håret. Det var glashalt så jag spann bara. Så då började jag "gunga" bilen och fick tillslut nog med fäste för att kunna åka. 

När vi kom hem sov Svante. Så hårt att han inte ens vaknade när vi bar in honom, eller klädde av honom overall och skor. Jag tror att det har varit ett par hårda dagar i Burträsk, haha. Som tur är så blir det nu 2 lediga hemmadagar innan det blir fullt ös på förskolan igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0