Tuben

Min stora hobby på kvällarna har blivit att klicka runt på youtube. Det blir endel musik i form av Ed Sheeran (Shape of You & Castle on the hill) och sen upptäckte jag Lady Gagas nya låtar ("nya?")(Million reasons (den är bäst live) och Perfect illusion). Vidare därifrån så (åter)upptäckte jag Lady gagas äldre låtar, poker face osv. Sen hamnade jag på Lip sync battle. Och därifrån hamnade jag hos Lonley Island. Sen kom jag på att jag skulle kolla på Zara Larssons senaste uppträdande hos Ellen för att kolla in fusset. Förstod inte tjusningen, men hon är duktig jag. Sen blev det lite Lukas Graham, Mama said live från vad nu den festivalen hette. Sen upptäckte jag att han även sjunger i låten Golden & i Happy homes (men någon annan får credden). 
Sen kollade jag in lite Johan Stjernqvist i Talang. Med låten Olliollade. Fantastisk låt, välskriven. . Sen när jag ändå var inne på talang, x-factor och vilket-jävla-land-som-helst got talent så snurrade jag runt lite där. Kollade på "top 10 most watched" "top 10 greatest" "top 5 most chocking" .. osv osv osv. Sen trillade jag in på America got talent. Där jag såg en version av Britney Spears Toxic. Sen såg jag hela deras resa från första audition tills dom vann. 2013 var dom med. Jag har aldrig sett eller hört något av dom tidigare. Men jag tycker dom är fantastiska och tycker att den som har tid över ska klicka in och kasta ett getöga. 
Alex & Sierra heter dom iallafall. Toxic är låten. Och den har fastnat hos mig. Deras inspelade version är bra, men jag gillar den bättre live. . 

Är det konstigt att jag inte tar mig isäng i vettig tid på kvällarna. Är ikväll kvällen då jag tillslut lyckas? Nä. Jag ska ju gå och duscha också, så tveksamt att jag är i säng före 21. Men 21 är ju tidigare än 22.30 så då är det ju klara framsteg. 

Imorgon är det fredag. 
Jag är ledig i helgen. 
Kan det bli bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0