Ät (inte) gul snö.

Åh vad det måste snöa hela tiden. Jag tycker att det kan ge sig snart, så att man kan gå ut. 

Ja. Jag är fullt medveten om att man kan gå ut trots att det snöar. Men ska man styra barnvagnen så är det svårt. Det går väldigt, väldigt, väldigt mycket tungt då det har snöat och inte är plogat. I know, därför jag gick en sväng igår med Svante i barnvagnen innan vi skulle på Ica. Hade inte risken varit stor för att Svante skulle somna hade jag kunnat ta boben, men nu var ju klockan efter 18 och jag hade som inget annat val än att ta med mig honom eftersom att Roger jobbade sent. Dessutom är det fantastiskt att kunna lägga varor under vagnen och hänga en kasse över "styret" och därmed bli avlastad en hel del. 

Men det blev tungt. Oerhört mycket tungt. Dels så väger ju vagnen. Sen väger ju Svante närmare 20kg. Också då två kassar som väl kanske vägde iallfall uppemot 10kg. Så hem gick det ju ännu tyngre, dels eftersom det pånytt börjat snöa och dels för att vagnen vägde ännu mer och därmed skar ner i snön. 
Men hem kom jag mig ju tillslut. 

Jag hade hoppats på att det inte skulle snöa idag. (Jag ska aldrig hoppas på saker för det tycks alltid bli tvärtom). Men en är ju inte gjord av socker så det kanske kan gå ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0