Blissenkviin

Imorgon är jag ledig efter en hård och intensiv helg. 
Jag tänkte i morse att det skulle bli så skönt med en tidigkväll ikväll. 

Nu är klockan strax nio och jag har fortfarande inte gjort en ansats till att gå och lägga mig. Än. Det kommer väl. Jag kan ju inte räkna med att få någon större sovmorgon iallafall. Vilket kanske är lika bra, då jag har lite tvättning och grujs att pyssla med medan vilden kan destroya hela huset. 

Idag ville han först inte följa med hem från förskolan. Sen ville han inte åka bilbarnstolen. Han ville inte följa med in, utan klättrade upp i snöhögen vi har framför huset, åkte "jusskana" ner och sen gick han runt till baksidan. Och för den som inte är insatt, så är det alltså snö ute. ca 5 dm, minst, på vår tomt. Som jag då fick plumsa efter honom i, med sneakers. Han "gömde" sig bakom äppelträdet, räkanade till 4 (ett - två - tre - två) och sen ropade han "nu kommä ja!". 

Jag har ingen aning om vem han lekte kurragömma med, men det var inte med mig iallfall. Sen gungade han litegrann, så gott det gick, i djupsnön. Dvs gick inte så bra alls. Sen skulle han in i garaget för att hälsa på "Blissenkviin". 

....

Jag blir fan impad om ni förstår vad han menar.. En hint: Disneyfigur. 

...

Inte? 

..

Det är ju Blixten McQueen från filmen Bilar. Såklart! Blissenkviin!

Här är en bild sedan i somras. Svante var sjukt impad över att ha en alldeles egen bil! 


Ett andra ord som Svante slänger sig med som det tog ett tag innan vi förstod:
Mohässen! (Flodhäst(en)). 

Han är ju bara för söt min lilla gullrumpa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0