En barnfri helg i Sundsvall

I helgen har jag ju, som bekant för dom flesta, varit i Sundsvall på en mor&dotterhelg. Vi åkte fem över åtta från Sävar i fredags, och jag körde hela vägen. Tanken var att jag skulle köra förbi Umeå, sen skulle mor ta över och sen skulle jag hoppa in och köra Sundsvall. Men det blev så att jag körde hela vägen. Både dit och hem. 

Vi stannade på Naturkompaniet i Ö-vik för att mamma skulle ha sig några pirkar. I somras när vi var där fanns det inga framme. Sen åkte vi vidare, efter att ha spenderat 25 minuter där. Jag kollade efter ett par täckbyxor, men dels hittade jag inga men sen kollade jag inte så noga heller eftersom att prislappen låg kring 1999:-. Det kändes lite saftigt. Då är det billigare att sluta äta och banta litegrann så man kommer i Morfars. (Lite lustigt dock att jag fortfarande kallar dom för morfars, trots att morfar varit död sedan... .... sedan... hösten.. 2007? Whaaat? Är det så läne sen?!) 

Iallfall, sen åkte vi vidare, anlände till Birsta ca 12 och började med att äta lunch på Ikea, för att sedan shoppa och sen lämna grejer i bilen. Då hade klockan rusat en aning, och vi bestämde oss för kaffe/fika återigen på Ikea. Och när vi gick runt för att komma till kön upptäckte mor en väska som hon blev intresserad av i den tillfälliga kollektionen, så efter fikat gick vi ner för att spana. Och då hittade jag ju ytterligare några saker. Sen när vi sökte efter innerkuddar till kuddöverdragen jag tänkte köpa så hittade jag en filt som jag bara älskade så då vart det två såna också. 

Så. Sen gick vi in på Birsta och kikade, men var väl inte superengagerade. Vi gick inte in i någon klädbutik tillexempel för att vi resonerade att "det är en dag imorgon också". Sen gick vi runt på området, Rusta, Clas Ohlson, Sportringen och någon lekaffär. Sen körde vi över på andra sidan och gick på Jysk, käkade på Max och handlade på Maxi innan vi rullade mot hotellet. Och att hitta dit var inte det enklaste, men jag lyckades att köra i centrala Sundsvall utan att kvadda någon annan bil, utan att bli stoppad av polisen, utan att köra på någon och den största bedriften av alla - utan att köra mot enkelriktat eller förbud. Vi checkade in, parkerade om bilen i anvisat garage och sen chillade vi framför Let´s dance innan vi la oss. 

Dag 2 i Sundsvall bjöd på liten sovmorgon (vi hade ställt väckaren på 7.30)(i min värld är det typ sovtid +3 timmar). Så vi åt hotellfrukost, gjorde oss i ordning och begav oss ut på stan i jakten på nya halskedjor till mina två älskade halsband. Resten var som bonus. Och som jag hittade grejer! Mest till Svante dock, men även två tröjor till mig själv. Jag hade nog velat hitta ett par skor också, eftersom dom jag nu äger är nergådda av allt shoppande i helgen ^^. Fantastiskt va? 

Så vi siktar in oss på en ny shoppingdag någon helg framöver då jag är ledig och Roger kan ha Svante hemma. Men det har vi inte sagt .. än. 

Efter shoppigturen så gick vi upp på hotellrummet, bytte kläder, hävde någon cider och tog det lugnt innan vi gick till stekhuset och smällde i oss en trerätters. Eller jag smällde i mig tre rätter, mamma tog irish coffee istället för efterrätt. Förrätten var lite av en besvikelse, jag hade nog kunnat ta vitlöksbrödet som mamma tog isälllet för en löjromstoast. Men man lär så länge man lever och nästa gång ska jag hålla mig innanför ramarna av vad jag vet är gott. På huvudrätten var det nästan tvärtom, mamma önskade att hon hade tagit det jag tog - istället för pepparbiff med pepparsås som var .. just det, ganska väldigt pepprig.. "Det brinner i min mun" sa mamma. 

Sen gick vi till hotellet och såg melodifestivalen och åt chips och karameller. (Otroligt att man ändå kan trå i sig nå snarra även om man är så mätt att man vill kräkas). Eller jag såg, mamma somnade nog en stund. När mellon var slut vart det sovning. 

Och i morse blev det upp 7, frukost 7.30 och sedan iväg hemmåt. Och när jag kom hem så har jag sovit lite, packat upp lite grejer och sovit lite till. Ehee. Och tvättat några av Svantes nya kläder. Sen fick vi middagsgäster. Vi bjöd in Svantes bästis med familj på middag så barnen har röjt på som galningar. Dom var helt tokslut strax efter 18 men ändå var det så svårt att få isäng Svante. Vilket ju föll på mitt ansvar, eftersom Roger tagit hela helgen när jag roat mig. . 

Sängen känns oerhört lockande, men jag måste tvätta min arbetsskjorta kommer jag på, och dessutom duscha så man känner sig fräsch imorgon. Väntar på ett paket också. Beställde tisdag morgon och det skulle ta 1-2 arbetsdagar men enligt spårningen sitter det fortfarande fast i Årsta. Lite ledsen över det faktiskt.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0