En dag i skogen

I morse kom Svante tassande prick 5.30 och kröp in under täcket för att mysa. 15 minuter senare startade han mobilen på högsta volym på youtube för att se på bilar. 30 minuter senare ringde det första larmet som Svante bara klickade bort. 15 minuter senare hann signalen ringa i 3 sekunder kanske, så jag hann reagera. 

Livsfarligt. 

Jag duschade, vi klädde på oss, åt frukost, skottade bort en del av plogvallen eftersom Roger lovat att dom skulle komma med traktorn sen så jag behövde bara en glipa att kunna köra ut. Så åkte vi på Time, köpte spolarvätska eftersom jag vill se var jag kör när jag kör på E4 också fyllde jag på. Och hällde en skvätt utanför, men det är sånt man får räkna med.

Så körde vi till Burträsk och spenderade förmiddagen och en del av eftermiddagen med momo. Efter lunch kom Egon hem (tv-kändisen!) och busade med Svante. Tog med honom ut, till exempel, vilket resulterade i blöta ytterkläder som dessutom luktar ruttet gräs. Typ. Den där gosiga vårdoften som man föredrar stannade ute och enbart ute och inte indränkta i kläderna. Nåväl, Svante ska ju på förskolan imorgon och behöver kläderna så det är ingen idé att jag tvättar dom nu.

Annars har vi monterat ihop Svantes nya matstol som vi inhandlade i Sundsvall, vi har löst några tekniska problem på mammas laptop och Egons padda. Sen har vi bokat biljetter till Stockholm (!) och kopierat recept. Vi har ätit god lunch, plockat leksaker och inte jättemycket annat. Det känns som att tiden bara sprang iväg.
Klockan tre åkte mamma iväg för att jobba, och efter middagen (varmkorv med bröd) åkte jag och Svante hemåt. När jag kört ca 3km - i nästan fullt dagsljus - så upptäcker jag en älg som står under ett träd och bara filosoferar. Den gick inte över vägen. Den gick inte tillbaka in i skogen. Den bara stod där och typ funderade på livet. Jättemärkligt. Annars är det faktiskt inte jätteofta jag ser älgar när det är (nästan) fullt dagsljus ute.

Vi kom hem säkert, till en fortfarande oplogad uppfart. Jag satsade, fastnade i plogvallen. Backade om, tog ny sats och kom mig med nöd och näppe över. Sen gick jag in och la Svante, innan jag begav mig ut igen för att skotta bort resterande plogvall innan det fryser på och blir helt omöjligt.
Sen bar jag in grejerna från bilen, Svantes ytterkläder osv.


Nu funderar jag mest på att gå och duscha och sova. Tog på mig ett extrapass imorgon, något jag gruvar lite för nu för att det känns som att veckan blev en vecka längre ungefär. Men det blir säkert kul. Jag hoppas dagen flyter på som den ska. Jag jobbar ju bara till 14 imorgon, så det är ju i princip kortdag! Hahah. Fantastiskt att man kan känna så när det bara rör sig om att få gå en timme tidigare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0