En seg söndag.

Ja. Avslutet på mitt förra inlägg. Jag skulle ju gå och sova för att jag skulle upp och jobba. Och det gjorde jag också. Eller jag försökte. Jag gick och duschade. Jag gick och la mig. Jag pjöllrade väl kanske på med mobilen en stund, men närmare halv tolv så stängde jag väl ner iallafall.

Fick sova ungefär 20 minuter innan Svante kom och ville ha vatten. Sen la jag honom i hans egen säng, och gick och la mig. Fick sova ungefär 10 minuter till innan Roger kommer hem. Inte så smygandes som han själv vill tro. Svante hade nog inte riktigt hunnit somna, för han kom till mig igen och höll inte på att ta sig upp i sängen. 

Iallafall, så kom ju Svante och "sov" i vår säng. Roger fick besök och hade "efterfest"/Nattamat tills klockan var ungefär halv två. Sen låg ju jag och väntade på att han skulle komma och lägga sig, så att jag skulle kunna sova i lugn och ro. Men nä, då kom han aldrig. Så då var jag ju tvungen att dels gå upp och kolla var fan han tog vägen och dels kolla så att alla spisplattor var avstängda så att jag skulle åtminstone slippa brinna inne. Borde vara alkolås på spisen. 
Roger hade iallafall bestämt sig för att sova på soffan, eftersom han redan - trots fyllan - insett att jag inte skulle vara så jävla nöjd. Och det var jag inte. Jag var fan allt annat än nöjd.  

Jo, jag får ju skylla mig själv lite för att jag inte gick och la mig tidigare, men när jag väl la mig så hade jag ju siktet inställt på att få sova iallfall kanske 4½ timme. Att någon kommer hem och skramlar i köket och sitter och snackar dynga i köket och gör så att jag och Svante inte kan sova kan jag ju inte riktigt rå för. Jag försökte, tro mig, men efter att ändå ha fått sig en powernap på 20 minuter så är man ju inte riktigt fullt så trött. Att man dessutom tvingas oroa sig över att spisen eller dylikt inte är avstängda gör inte saken bättre heller. 
Sen att Svante hela tiden låg och försökte "arrangera" hur jag skulle ligga gjorde väl inte heller saken bättre. Sen la nån igen dörren också, och då blir det snorvarmt i sovrummet. 

Så totalt fick jag mig väl ungefär 2-2½ timmes sömn - och inte sammanhängande. Blir ni förvånade om jag säger att det var bra nog när att jag inte tog mig iväg till jobbet på söndagen heller. Men jag kom till jobbet. I tid. Ja. Jag är fan förvånad själv. 

Men det gick ju lite trögare än vanligt. Och jag var på rätt dåligt humör. 
Och på köpet trött. Och då kan tankarna spåra en hel del i mitt fluffiga huvud. 

Jag la mig halv åtta igår. 
Jag är fortfarande trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0