^. .^

Blev lite halft upprörd när jag körde till jobbet häromdagen och fick höra reprisen (?) från morronZoo dagen innan. Oftast bläddrar jag ju bara mellan Mix, Rix och NRJ för att hitta bästa låten, men jag fastnade. Tydligen har dom ju en fråga varje morgon som lyssnarna ska besvara eller skicka in sina knasigaste historier. Dom har också "relationsakuten" där programledarna liksom ger sina råd. Jag tror att det kan ha varit därifrån frågan liksom växte fram. 

Hur som haver så hade en snubbe skickat in - om jag uppfatttat det rätt - till relationsakuten om att han hade ett problem. "Problem". Eller kanske kan man säga att HAN hade problem. Hans problem låg nämligen i att han och hans sambo blivit föräldrar för ca ett år sedan, men att sambon hade liksom stannat kvar i bekväma byxor och mammatröjor och hans problem låg då i att han inte kände sig attraherad av henne då hon klädde sig så. 

...

Do I need to say more? 
Problemet ligger ju inte i att hans sambos ovilja att ha på sig obekväma kläder. Problemet ligger ju i att han känner behovet att ändra på henne. Jag kände att jag blev lite, ganska mycket, störd. Uppenbart, eftersom jag skriver ett helt inlägg om det. 
Och råden han får på det är då är att uppmuntra tjejen till att träna, slänga kläderna han stör sig på "i smyg". Ett förslag var att rensa varandras garderober på sånt respektive ogillar. . 
Alltså. Va? Är klädstilen verkligen ett sånt stort problem? Är det inte viktigare med personlighet och kanske ens egna utseende framför vilka kläder man har på sig? Personligen tror jag ju att problemet ligger ännu längre ner men han vågar inte erkänna det. . . 
Vadfan ska man inte få ha på sig det man känner sig bekväm i utan att någon ska lägga sig i. Och deprimerande om man inte får ha på sig det man vill utan att ens sambo ska gnälla om det också. Som om att utseendehetsen inte var illa nog. 

Sen ställer dom ju frågan som lyssnarna ska svara på sen då. Vilket plagg skulle du vilja förbjuda? Och massor med förslag kommer in. Ballerinaskor på folk som är över 8 år. Crocs utanför tomtgränsen. Jeans med hög midja. Jeans med låg midja. Hängselbyxor. Harembyxor. Jeans som har hål i sig från nytt. Manchesterbyxor. Magtröjor. Nätstrumpbyxor under jeans. Leggins som används som byxor (dvs med en kort tröja istället för typ tunika som täcker röva). Tröjor med hål för axlarna. 

Alltså kan inte folk bara få ha på sig det folk vill ha på sig? Också skiter du i att klä dig i det du tycker är fult? Du behöver ju inte kräkas på internet över att någon annan gillar andra saker än dig. Gäller även annat än kläder. Tänk, TÄNK, så fasansfullt tråkigt om alla såg ut exakt likadant. Om alla hade samma färg på kläderna, om alla hade samma modell på tröjan. 
Jag är så oerhört glad att jag inte vet vad folk tänker om mig kan jag känna. Hahaha! Jag går ofta till jobbet i mjukisbyxor och en större stickad tröja. (Typ alla mina tröjor är förvisso stickade...).. 

Nu har jag avreagerat mig en aning. Nu känns det bättre ^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0