Ett mysterium

Idag har vi varit en aning förbryllade här hemma. Vi har haft ett mysterium som vi nu förvisso löst men det känns ändå inte helt okej...

Jag väcktes i morse av Svante strax efter 5, och han ville som vanligt så hemskt gärna se på mobilen. Bolibompa, eller youtube. Jag å andra sidan tycker väl inte att det är jättepassande tid att hålla på och glo i mobilen så tidigt så jag gömde mobilen i örngottet - som jag alltid gör när jag inte vill att Svante ska ha den. 

Så Svante accepterade mitt beslut en kort stund, han la sig till ro innan han tassade iväg en stund senare och kom tillbaka med sin leksakskeyboard för att hålla enmanskonsert för oss. Vi gjorde inte direkt vågen kan man väl säga, så jag mutade med att han fick ta mobilen om jag fick ta keyboarden. Just då ides jag inte ta kampen, och att ha ett bakgrundsljud med barnsånger är 1000 gånger bättre än Svantes egenkomponerade låtar. Förlåt, men så är det haha! 

Klockan hade väl iallafall hunnit röra sig närmare 6. 
När jag skulle snöra täcket över Svante för att han inte skulle bli kall så upptäcker jag att han ligger med rumpan bar. Så då har han alltså tagit av sig blöja någongång och någonstans denna fantastiska morgon. Förmodligen i sin egen säng - som det har hänt förr - tänker jag och halvlurar vidare i min dvala.

När jag tillslut bestämmer att det är dags att kliva upp, typ där kring 7, så försöker jag ju då hitta den avtagna blöjan. Men den är inte i Svantes säng. Jag kan inte hitta den någonstans. Jag hittar däremot en liten kisspöl som vittnar om att han tog av sig blöjan innan han hämtade keyboarden. Men jag hittar inte blöjan före jag åker på jobbet. Roger hittar den inte när han kommer hem från jobbet. När jag då kom hem från jobbet så gör vi en gemensam insats och söker överallt. Under sängar, under täcken, i täcken, i skåpar, under bord, i tält och i lådor. Vi kollar till och med i källaren. Vi kollar verkligen överallt. Tills vi kollar sängen igen. Och jag inte bara kollar under täckena, utan även under kuddarna. Eller kudden. Den första kudden jag lyfter på är min huvudkudde. Samma kudde som jag haft huvudet på hela morgonen tills jag upptäckte att blöjan var borta. 

Och där ligger den, fuktig och go'. Under morsans huvudkudde. Tack så hemskt mycket Svante.


Så nu är ju ett mysterium löst, det mysteriumet om var blöjan tog vägen. Men nu återstår ju den andra stora frågan, som innefattar när, var och hur han tog av sig blöjan och hur lyckades han få in den under MIN huvudkudde, medan jag fortfarande låg på nämnda huvudkudde, utan att jag märkte att något av det?


Så det blev ju lite oplanerad renbäddning av sängen nu iallafall. Vilket inte gynnar mig på något sätt, eftersom jag ska upp och jobba tidigt imorgon. Börjar man 6 måste man ju kliva upp sådär 4.30. Iallafall om man heter Elin och göra alla morgonbestyr i Zombiemode. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0