God morgon!

Igår gick jag och la mig lite tidigare än vanligt, dock inte överdrivet tidigt, med förhoppning om att få någon extra timmes sömn då jag nomalt kliver upp 4.30. Man kan ju tycka att trots att man har småbarn så kan man ju få sova till klockan 6. Bara det är ju en tidsvinst. 

Men. 
Den lilla rackarungen tyckte att det var färdigsovit en timme tidigare än så. Han var alltså uppe och pigg redan klockan 3.40. Jag kan påstå att jag inte var lika lyrisk. 

Svante ville ha gröt. Då. Mitt i natten. Jag sa nej, och gav honom vatten och tänkte att han skulle klara sig iallfall en timme till. Man kan ju inte ge han frukost den tiden. Hade vi haft en klämgröt, jo då hade han nog fått det för den är äten på 3 sekunder. Men nu hade vi ingen hemma, så då fick det bli vatten i nappflaska. 
Också bäddade jag ner honom i sin säng, gick och la mig igen. Då började han leka med taklampan. Och då kan han ju inte sova, när årets strålkastare lyser. Så då fick jag leta rätt på rätt glödlampa att sätta i lampan vi brukar ha igång, men som har varit trasig i två dagar (men det har ändå gått bra - såklart - när det är Roger som är hemma med honom). 
Det slutade med att han gick och la sig i min säng. Jag klädde på mig och gick ut och satte i Rogers kupévärmare, för att jag är en sån omtänksam flickvän att jag tänker på min andra hälft, och dennes välmående, i synnerhet då det är -17 ute (för då kanske inte bilen startar). 

Sen gick jag och la mig. Och Svante skulle ha mobilen. Men nu var jag ju pigg, men för envis för att kliva upp och göra något produktivt istället. Dels för att det förmodligen skulle väcka Roger mer än han redan var väckt.. 5.45 gav vi upp, då klev vi upp. Mest för att Svante kissade i sängen. På min sida, såklart. 
Så vi bytte blöjan under stora protester, och sen fick Svante äta yoghurt och ville sen se på Bilar. Blissenkviin. (I love that name). Men jag fick inte gå från bordet. Svante blockerade vägen och ville bli upplyft, buren till soffan. Det handlar ju om typ 4 meter. 

Så idag blir en intressant dag. Svante kommer att vara jävligt kinkig för att han inte sovit nog - vilket han bevisade redan efter frukosten då, när han ville bli buren och gnällde som en liten hundvalp. Och jag kommer att vara väldigt lättretlig, och en kinkig Svante + lättretlig och grinig Elin är inte den bästa kombon. . .

Men jag ska gå och snöra igång en tvättmaskin, för att tydligen så tvättas inte klädberget av sig själv. Sen ska jag äta frukost, så jag inte blir Hangry också. Sen måste vi, nån gång under dagen, besöka Ica eftersom Svante har ätit upp all yoghurt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0