När ingen ser

I morse så snoozade jag. Och snoozade. Och snoozade. Tills jag tillslut bara stängde av klockan och snarkade vidare. Och vaknade - otroligt nog - klockan 5. Precis. Och vid den tiden brukar jag redan ha varit uppe i ca ungefär 30 minuter. Så det blev lite bråttom, men jag kom iallfall i tid till jobbet. 

Jobbade. Bytte avdelning. Kände mig inte alls hjälpfull för fem öre, men någon slags skillnad måste jag ju ha gjort iallafall. Jag vill iallafall intala mig det för att inte känna mig alltför värdelös. Sen att jag tog typ den värsta buren jag kunde hitta spelade väl också in endel. Blandbur med små kartonger. Många olika varor. Sigh.. 

Stämplade ut. Körde hem och kom hem till ett tomt hus. Roger och Svante var på äventyr. Jag hann se ett avsnitt av Skavlan. Med Björn Skifs och .. några fler. Mycket intressant. Den sista gästen var med om en bilolycka och tappade minnet för dom senaste 9 åren. (Det hände alltså 2013, men när hon vaknade på sjukhuset så trodde hon att det var 2004). Hon hade glömt bort sin pojkvän. Sin dotter. Sitt jobb och sin utbildning. Eller, om jag förstod det rätt så fanns kunskapen kvar - men hon hade ingen aning om var hon jobbade, när hon började jobba eller var och hur hon fick kunskapen för att utföra jobbet. 

Så sjukt. Tänk att vakna upp och tro att det är 2008 igen. Så fasansfullt. Jag skulle liksom bara ha kvar typ dom värsta minnena från mitt liv, och dom bästa åren hade varit raderade. Det är ju helt sinnessjukt. Och som tur är, väldigt ovanligt att det händer. 

Sen åt vi ingen lyxmiddag, utan det blev rester sedan igår. Potatisbullar uppvärmda i micro. Yumyum, vilken lördagslyx! Roger gjorde Svante klar för sängen, jag tog läggningen och Roger smet iväg på groggkväll medan jag får sitta hemma framför datorn i min ensamhet och se på melodifestivalen. Igen. 


Börjar klockan 6 imorgon också, så jag måste väl höpp in i duschen och krypa till kojs och hoppas att Roger är smidigare då han kom hem än förra helgen. "Men jag smög ju".

"Ja. Hela vägen hem kanske, för när du väl var hemma så gjorde du det inte." - Missnöjd flickvän som aldrig får sova och när hon väl försöker så blir hon ändå väckt. 
Säger jag, som fortfarande sitter här trots att jag som sagt börjar 6 imorgon, vilket innebär att första larmet borde gå där kring 4.15. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0