Produktivt!

Produktiviteten har flödat hos mig idag. Ehehehehe. 

Jag vaknade kring sju, klev dock inte upp förrän nio och då endast pågrund av att Svante hade kissat utanför blöjan. Jag fattar verkligen inte hur han lyckas. Så då blev det att kliva upp och snöra igång en tvättmaskin. Sen duschade jag, och åt frukost medans Roger tog med sig Svante och åkte och tittade på någon bil i något garage - och åt mjukglass, tydligen. Jag möblerade om bokhyllan, ett projekt jag fortfarande inte är helt klar med. Roger kom hem, lämnade Svante och tog med sig lite skrot och pant och åkte iväg igen denna gång med en kompis. Tjänster och gentjänster. Roger skulle hjälpa till att köra bort lite skrot/pant och får i gengäld hjälp att resa väggen i källaren - med öl inblandat. Jag är spänd av förväntan. 

Jag tvättade lite mer, tror jag för nuvarande är inne på den fjärde tvättmaskinen för dagen. Först vitt (med påslakan+örngott). Sen Svart. Sen färg, med lakanet. Sen det nya jag köpte på Ica maxi. Med stora gröna blad, I'm in love med vårens "trend". Åhåjaja. Så det har jag tvättat, så nu tumlas det och sen ska här renbäddas! 

Till lunch gräddade jag våfflor, eftersom det är vårfrudagen idag - aka Våffeldagen. Såklart måste man grädda våfflor. Jag föreställde mig dock att det skulle vara typ lika jobbigt som att steka plättar men det gick 100 gånger smidigare och var mindre kladdigt. Det här får jag göra oftare. Våfflor med grädde, jordgubbssylt och nutella var dock inte riktigt vad min mage kände att den behövde så den skar ihop efter det. Vi skulle egentligen fara och åka bob(snowracer) med Rogers bror + barn och nått par till men jag fick så stört ont i magen så jag stannade hemma. 

När dom åkt så gick jag och la mig och sov tills dom kom hem några timmar senare. Japp, så förvaltar man egentiden bäst. Sen har jag gjort middag, stökat i och ur tvättmaskinen och vikt ren & torr tvätt. Sen satte jag mig här vid datorn, och betalade räkningarna. Sen skulle jag gå och göra några mer produktiva saker men haha, det sket sig ju som vanligt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0