Utgång

Mmhm. Det fortsatte att snöa hela dagen så jag fick ju trotsa "ovädret" då och bege mig ut ändå. Först för att skotta. Sen drog jag Svante på boben runt halva Sävar. Ett tag ville han gå själv. Sen tvingade jag honom att åka bob ändå, för att slippa ha honom springades på en av Sävars mest trafikerade vägar. 

Men de bilar som körde där körde snigelfart måste jag säga. Jag tror att dom såg oss i tid och insåg att det åktes bob bakom. Vilket ju oftast innebär att ungrackarn kan snöra sig av om den känner för det. Men han satt snällt och ropade på bilar, vovvar, båtar och allt möjligt han såg. Mest fascinerande var tuppen i kyrktornet. 

Sen komme vi tillslut hem. Puh! Och då ville han leka lite i djupsnön istället. Så vi klättrade i snöhögar (jajjamen, morsan också!), åkte på rumpan ner, plumsade i djupsnön runt huset och intog altanen innan Svante kom på att han ville gå in och leka med polisbilen. 

På förmiddagen så fick svante ett sår på sin ena stortå. Och blödde jättemycket. Det ser ut ungefär som att någon har klippt honom med en sax och vi kan inte förstå hur det har kunnat bli. Han har haft ett litet jack tidigare, men nu är det liksom en skinnflik på typ 1x0,5cm som sitter löst. Och blöder emellanåt. 
Roger kom som tur var hem på lunch just då, och kunde hjälpa mig med första hjälpen. Tvätta och sätta plåster. Men det blödde visst genom efter att vi varit ute på vår strapats, så nu har vi ändå intorkade blodränder i korridoren efter att Svante sprungit fram och tillbaka med den största lastbilen. (Det driver en förövrigt halvt till vansinne).(Ljudet alltså). 

Sen efter middagen (tacos) har jag kört bort vår lilla återvinningscentral, och gått en rask promenad i 41 minuter. Så nu känner jag mig lagom mör efter dagens små gymnastikövningar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0