Vad dagen erbjudit

Jo jag har hållit mig vaken hela dagen. Tackar som frågar. 

Rogers brors fru ringde (vad är den korrekta termen?) precis när jag hade typ 2% kvar batteritid på telefonen så jag inte kunde svara innan telefonen dog, men skrev sedan ett mess på facebook och undrade om vi ville komma över och leka. Dvs om Svante ville komma över och leka med sin kusin. 

Så vi traskade över ån, höll på svettas upp på vägen, och så fick dom leka av sig lite, även om dom inte lekte så mycket med varann som bredvid varann. En bit efter lunchtid så traskade vi hemåt igen, och Svante somnade redan innan vi hunnit ett kvarter. Så jag smet in på Ica och handlade, lite mer tandkräm till Svante och sådär... Yoghurt. Klämgrötar om incidenten inatt körs i repris. 

När jag rullade in Svante i hallen hemma så vaknade han. Missnöjd. Somnade inte om, vilket väl kanske var tur. Jag käkade lunch, Svante fick gröt och banan och softade framför teven och tog det bara chill. Jag städade bort lite i köket. Tvättade lite mer. Sen ringde mammas sambo och funderade om påsk, så jag har väl en liten uppgift imorgon att ta reda på hur omöjligt det är att få ledigt påskhelgen... Jag sätter inga stora förhoppningar, men man kan ju höra sig för ändå. 
 
Svante sover, jag har sett Landet runt på svtplay - mest för att det skulle vara ett inslag med om Burträsk och det lilla luriga loppet som går mellan Sälen och Mora. . . 

Jag tänkte ju göra en tidigkväll, av förklarliga skäl, men sitter fortfarande här och klockan börjar närma sig halv nio. Jag som måste duscha och dona också. Skönt att tvätten är avklarad iallfall. Jag hade tänkt snöra in en till, men ångrade mig när jag insåg att det innebar att jag förmodligen skulle behöva sitta uppe längre än jag hade tänkt eller hade lust med. . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0