Frozen

Det blev aldrig någon Burträskresa för oss helgen som var. Vi lallade på hemma, då det blev så dåligt vägföre och sådär. Jag var dessutom ganska risig förra helgen, ganska hes och sådär men nu börjar det ordna upp sig också. 

På lördagen var dock herrn i huset så rastlös att jag vet inte vad. Han gick till och med med på en promenad på byn. Den kanske långsammaste promenaden, pga unge herr, men ändå. Fick oss lite solljus och frisk luft. Söndagen bjöd på kalas hos Rogers syster och mer händelserikt än så blev det inte. 

Denna vecka har börjat strongt med två besök inom vården, båda två på NUS och båda två tog kortare tid än 30 minuter. Själva proceduren dock att ta sig in, hitta en parkering och släpa med sig ungar och vagn in ... tar lite längre tid och lite mer energi. Självklart så får jag i regel tid på måndagar, fredagar eller senare på dagen då jag ändå måste ha hämtat hem Svante från dagisjobb. I måndags var inget undantag, och jag fick ta med mig mr trotsig. Vi var oerhört mycket ovänner när vi skulle åka hemifrån och han fick en rejäl utskällning i bilen. Men på sjukhuset var han som en liten ängel. Sen blev han som förbytt när vi kom hem igen. Jag undrar om det är något med hemmamiljön som lockar fram det värsta i honom. 

Igår hade jag tid vid lunch, så slapp ta med mig herrn som sätter sig på tvären / maskar så det gick relativt smärtfritt. Jag har fått utforska delar av sjukhuset jag inte varit på förr, eller jag har fått upptäcka nya delar av barnmottagningen snarare. Väldigt spännande, och samtidigt inte. Igår var vi hos sjukgymnasten som skulle ge oss lite tips om hur vi ska försöka få till Elises asymetriska huvud men fick väl inte direkt till oss något som vi inte redan visste. Vi hade ju redan köpt en sån kudde som dom tänkte tipsa oss om och all ledig tid spenderas i antingen sittande läge eller på mage. Hon blir ju dock ganska sur när hon måste ligga på mage, det är inte så himla kul alla gånger men det är ju bara att träna träna träna. Efter sjukhusbesöket hade jag till och med lite tid över så jag hann på Avion/IKEA på några snabba ärenden. Nytt batteri i armbandsuret, ny deodorant, sugrör i metall och nya skohorn. Sen hade jag en kort stund över så jag hann förbi Ford också och bytte batteri i bilnycklarna också. Finns ju nästan ingenting som är så stressande som att ha varingslampa på låg batterinivå i nyckeln. Kommer jag att ta mig in i bilen nästa gång? Kommer bilen att starta? Vad händer om batteriet dör mitt i bilfärd, stannar bilen då också för den känner inte av nyckeln? Frågorna är oändliga. 


Och idag då. Inte mycket alls, har varit väldigt oproduktiv. Lämnade Svante på förskolan, klädde av honom ytterkläderna och så fort vi öppnade dörren in till avdelningen så kommer dom och säger att dom precis var påväg ut. Så jag dröjde mig kvar ett tag, hjälpte Svante på med alla ytterkläder igen + lite galonisar och så. Vet inte riktigt om galonisar hjälper så mycket, Svante badar ju praktiskttaget i vattenpölarna och på Svantes förskola har dom pölar i typ tjärnsize. Galet. Helt genomblöt när han ska hem varje dag. 
Hursomhaver, övervägde en kort sekund att gå på promenad efter lämning men insåg att Elise var oäten så gick hem. Brandskyddskontrollanten skulle komma mellan 10 & 12 och dom brukar ju sällan komma närmare det tidigare klockslaget. Men nu var det ju tur att jag hade gått hem istället för på promenad för ca 15 minuter efter att jag kommit in så knackade det på dörren, 40 minuter FÖRE den tidigare tiden. Ja, vad säger man. Det händer ju aldrig. 

Sen när han åkt igen och Elise sov så spekulerade jag i om att göra något produktivt men det blev aldrig något av det heller. Skulle behöva frosta av frysboxen innan nästa storhandling så .. inom en snar framtid. Jag kanske får ge mig på det projektet imorgon. Det känns ju dock som att jag skulle behöva göra det medan Roger är hemma, så han kan se efter Elise. Eller bara köra hårt och hålla tummarna för att Elise sover en längre stund imorgon. 
Skulle även behöva rengöra kylskåpet. Och kanske rensa bort några gamla såser och sånt som inte äts. Vi får väl se hur dagsformen är imorgon. Jag vet inte ens hur man avfrostar en frysbox, men det kan väl inte vara så jävla svårt... eller? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0