Inte som skolans pölsa.

Det är ju bra märkligt det här att veckorna tenderar att gå så himla mycket snabbare nuförtiden. Det är klart, har man saker planerade på veckorna så går det ju lite snabbare, och i veckan har vi ju haft två besök inom vården. Sen verkar det som att veckan går snabbare bara av det här att ha Svante på förskolan tre dagar. 

Han har det ju verkligen toppenbra på dagisjobbet, men det är så hjärtskärande varje gång Roger kommer hem och frågar honom vilka han har lekt med idag - för att liksom få honom att prata. Det första han konstaterar varje gång. Varje dag. "Anton var inte där idag heller". 

Nånå, det är fredag idag och vi lyxade till det med Pölsa till middag. Hemmagjord. Mammagjord. Mammas pölsa var min favoriträtt när jag var liten. Vi håller på att verkligen försöka tömma lagren vi har här hemma innan storhandling så vi verkligen får koll på vad som verkligen behöver handlas och för att utnyttja utrymmena maximalt. Det enda vi har kvar i frysen - snart - är kakor och bär. Det är ju rätt makalöst. Och den här gången ska jag försöka komma mig för att avfrosta frysen innan vi storhandlar. Kanske gå igenom allt i frysen och se vad fasen det är vi har där. Eftersom vi nuförtiden äter gröt till frukost, och ibland även lunch, så kanske jag kan koka sylt på någon bärburk - och vips få den ur världen. Det är ju nästan på helgen det måste ske, när Roger också är hemma. 

Tanken var egentligen att jag och barnen nog skulle ha åkt till Burträsk idag. Men jag mådde ganska dåligt igår, lite migränaktigt, och det fortsatte i liten skala idag. Huvudvärken alltså, men så poppade jag lite alvedon och ipren och vitaminer och resorb för att komma på banan igen. Så det enda jag har nu är lite kli i halsen, känns sådär torrt och stundvis obehagligt. Inte så värst mycket hosta, men bara... hes. Sen blev det ju det här vädret också, så det var nog inte meningen att vi skulle åka hem till mamma idag. Vi får se om vi åker allihop någon dag i helgen eller om jag kanske får sikta på att ta mig iväg nästa helg. Jag har ju, som jag skrev i senaste inlägget, inte varit "hem" sen jul. 


Och nu ser jag ju att klockan är närmare halv nio. Så det kanske är lika bra att gå och lägga sig. Då kanske, jag sa kanske, man vaknar upp och känner sig hyffsat pigg och utvilad imorgon. Jag måste skicka isäng Svante först, han sitter fortfarande vid tv-apparaten. Vissa dagar går det ju bättre och vissa dagar sämre med det här att minska skärmtiden, om vi säger så. Den här veckan, när jag inte känt mig alltför pigg och fräsch så har det gått mindre bra.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0