Fredag.

Den här dagen alltså.. så vansinnigt seg. Har inte fått så mycket sömn inatt, och den sömn jag fick var av usel kvalisort så att säga. Livliga drömmar. Drömde att jag var på en flygplats med los Chrillos och precis innan boarding inser vi att hennes pajer är borta. (logiskt?). Till råga på allt så var vi inte ens på en flygplats i Sverige, utan i något exotiskt land där man knappt pratade engelska. Det var dock inte själva pajen som var av värde, liksom man kan ju baka ny paj. Men det var ju pajformarna, ÅH pajformarna. Det låg ett oerhört värde i pajformarna, och det var dessutom ca 100st av dom. Varför man nu reser omkring med 100 formar hallonpaj. Dock inte så mycket springande fram och tillbaka, utan det var hissar. Även för att åka i sidledes, byta hissar för att komma till rätt plan. Trånga hissar dessutom. Klaustrofobiskt kan man säga. 

Nåväl. Svante klev upp och spelade Honungsjakten med sig själv, så vi fick ändå en sovmorgon till ca 9.30 eller sådär. Men hela dagen har jag bara velat sova. Och när jag har kunnat sova, har jag sovit. I min egensydda myspöl som Elise ännu är något för liten för. (Elise låg själv och sov i spjälsängen då och jag skulle egentligen busa med Svante men Svante gick iväg för att göra något annat och jag .. somnade). Sen tog jag bara tillfället i akt efter det och sov en stund på soffan. Matade Elise, gav henne till Roger och sov lite till. 

Jag är fortfarande trött. Och jag har renbäddat sängen. Försökt få robotdammsugaren att köra en runda under sängen men den vägrar. Den vill bara hitta hem. Får väl försöka luska i vad det är för fel på den nu då, bortsett från att vi aldrig kör den för att den lever så jävligt och man aldrig kommer ihåg att starta den när man går ut. Tidigare körde vi den inte för att den fastnade ändå överallt, men nu har vi ju försökt att röja undan så mycket hinder vi kan, soffan har högre ben och en mattkant ska den ju klara om den kommer rätt på. Utöver renbäddat sängen har jag tvättat. Vitt, färg och sängkläder. Enstakaplagg som är nya och därav kanske färgar av sig så man inte vill chansa. Då kör man ett expressprogram, 20 minuter. 

Imorgon kanske jag får ta itu med den svarta korgen. Med mörk tvätt. Det är som en avgrund, det tar banne mig aldrig slut i den korgen. 

Nä men det är väl min fredag i väldigt långa drag inser jag nu. Jag vaknade. Jag klev upp och led av trötthet. Jag sov när jag hade chansen och de stunder jag inte har sovit har jag varit nästan sjukligt trött samt tvättat. 

Och, det stördaste av allt, nu när jag KAN gå och sova så gör jag det ändå inte. Visst är man väl ändå dum i huvudet på något sätt. "Ja men egentid. Skönt att kunna göra nåt utan barnen." Jovisst, men skönt att typ orka vara vaken med barnen också. Ni ser ju, nu börjar jag argumentera med mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0