Grönt är skönt

Ja nu blir det minsann glest mellan gångerna. Senast jag skrev var tydligen på midsommarafton. Vi gjorde ingenting speciellt på midsommar, vi gick och kollade på midsommarstången / firandet och sen gick vi hem och grillade. Blev nog inte värre än så. Vi var inte bortbjudna någonstans, men vi hade ju å andra sidan inte bjudit någon heller själva. 
 
Veckan därpå var vi på hälsocentralen och fick suga vax ur Svantes öra. Han var förvånansvärt duktig måste jag ändå säga, och det kom ut bra nog mycket. Dom skickade också en remiss till öronläkare på NUS för bedöming, då han tyckte det såg avvikande ut. Antingen att han har hål på trumhinnan, eller att han har dubbla. Han var inte helt säker, och jag inväntar helt enkelt kallelsen. 
Dagen efter var vi tillbaka på hälsocentralen för den numer månataliga kollen av Elise. Och allt ser bra ut, hon växer på längden och bredden och huvudet följer kurvan numer. 

På fredagen packade jag in halva bohaget och barna i bilen och åkte till Burträsk. Vi åker nu för tiden via Ånäset, då dom håller på att fixa och dona med vägen via Bygdsiljum och det är ett otaligt antal personer som har fått punktering efter den vägen. Dessutom är det lots, rödljus och guppigt. 
Dagarna i Burträsk flöt snabbt förbi, jag minns knappt ens vad vi gjorde. Vi hälsade på (min) mormor, vi hämtade ut mamma och Egons husvagn och hälsade på hos Egons bror. Vi lallade på hemma. Såg en traktor med släp och ensilagebalar i diket. Mamma bakde bullar. Måndag-tisdag blev jag ensam hemma med barnen eftersom herrskapet inte riktigt hade fått semester än. På onsdagen fick Svante följa med Egon på jobbet någon timme så jag skulle få umgås ensam med Christina en stund och gå på marknaden. Vi hann ungefär gå ett varv och se och äta lunch innan vi återfick vilddjuret. Kring 14.20 skiljdes vi åt och jag tog riktning mot mormor för att möta upp mamma som slutat tidigare. Det blev nog så stressigt ändå då Elise skulle äta, vi fikade och tiden bara sprang. Vi hann det vi skulle på marknaden iallafall, och pengarna flödade iväg. Jag vet inte ens vad jag köpte alltmest. Ett jävligt dyrt set att göra stora såpbubblor med, och en ballong. 

Efter vi ätit middag och sådär åkte jag hem till pappa och hängde en stund innan jag åkte vidare hemåt för att se Sverige bli klådda av Nederländerna. Hade väl inga större förhoppningar om att det skulle gå på något annat vis. Nu vet jag ju att vi iallafall vann över England och erövrade bronset. 
På torsdagen packade jag in allt jag tagit med plus lite till, spände in ungarna i bilen och brummade hemåt igen med ett stopp i Robertsfors hos farmor. 


Idag är det söndag. 
Igår var vi till större delen inne i Umeå och handlade. Nya tampor till Rogers cykel, lite växtlighet på plantagen så att det ska se lite trevligare ut och för att vi har fått lite gröna fingrar och sug efter att experimentera med odling. Har ju till och med börjat komma lite tomater på mina rangliga tomatrankor. 
Sen åkte vi och storhandlade. 
Än idag har jag åkt iväg med hushållförpackningar och återvunnit litegrann. Planterat smultronen vi inhandlade igår och ... nä inte så mycket mer. Nu väntar vi på att svärfar ska komma på besök och klippa Svante och Roger lite och efter det så blir det eventuellt att åka in till Umeå igen då det visade sig att Rogers cykel hade punktering, fast det inte verkade som det igår.. 

Nånå, senare idag ska jag också plantera de tre kryddväxterna vi köpte igår. Men vi tänkte ha dom inne, så får vi väl se om det blir något av det hela eller om dom också dör.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0