Avhandlar en vecka, ungefär.

Förra söndagen vaknade vi upp och bestämde oss för att göra något annat. Vi packade in oss i bilen, åkte förbi jula och köpte campingstolar också åkte vi vidare till ett ställe strax utanför umeå och kollade på rallycross. Ganska intressant, än om jag inte hängde med så himla mycket i vad eller hur eller varför saker skedde. Det blir lätt så när man har ett busfrö eller två som också kräver sin beskärda del av uppmärksamhet. 

Förra söndagen kom även mamma på besök, framåt middagstid, för att sedan stanna över natten. I måndags hade jag nämligen min läkartid på medicinmottagningen på NUS, och mamma tog semester för att ta hand om barnen så jag skulle få fokusera helt. Det kändes oerhört lyxigt. Hela läkarbesöket kändes lite halvmärkligt och jag hade lite problem att känna av läkaren. Det kändes litegrann som att hon mest tyckte att jag var till besvär men jag har ju bara gjort som jag blivit tillsagd. Men mer om det kan jag ta i ett inlägg helt dedikerat till bara det. 

Efter läkarbesöket så åkte jag hem, också bestämde vi oss för att ta en tur till stan. Igen. Först gjorde vi dock ett besök hos Sävar blommor, då mamma fick ett presentkort där av mig i födelsedagspresent. Hon hittade massa fint, och jag såg både ett och annat jag skulle kunna tänka mig att äga också men just nu känns det väl inte riktigt rätt ekonomiskt då försäkringskassan inte varit snabbast med att besluta om den tillfälliga föräldrapenningen vi fick när Elise fick göra om operationen. 

Efter Sävar blommor åkte vi in på Rusta och Childrenshouse, och vi hittade väl några saker att spendera pengar på. När vi shoppat färdigt åkte vi hem till Sävar, packade om och sa hejdå. Sen var det dags för oss att gå på sommarfest på förskolan. Lite synd att det regnade så vi var tvungen vara inomhus. 

Annars har veckan gått ganska fort, på onsdagen gick jag på öppna förskolan och var där några timmar. I onsdags firade vi också att vi varit tillsammans i 11 år. Eller fira är väl att ta i, vi konstaterade. Vi åt lite godare middag än normalt en onsdag kanske. Men inget restaurangbesök eller sådär. 
Torsdag försökte vi göra ett ryck och städa ute men det var alldeles för varmt. Jag ville lägga mig ner och smälta. Vi gick och köpte mjukglass. Fredagen var väl något bättre, men vi gjorde ändå ingenting. Eller blandar jag ihop dagar nu... Mycket möjligt. 

Däremot igår, då jämarns. Då klev jag upp, duschade och donade och tog sedan bilen och brummade all the way to Skellefteå. En timme efter planerat tidsschema, men så är det ju när samtliga "väckarklockor" falerar. Svante struntade plötsligt i att komma och riva om i vår säng, han gick direkt och byggde pussel. Elise vaknade 5 och somnade om isället för att vaknar där kring 6 som hon gjort i typ 2 veckors tid. Och det faktiska larmet jag ställt på mobilen ringde av oklar anlening inte heller. Kanske hade jag på ljudlös. Kanske reagerade min kropp före min hjärna och bara stängde av det. Jag kan iche veta. 
Men bara ca en timme försenade kom vi oss iväg. Mellan Bureå och Skellefteå var det dock omdirigerat pga vägarbete så då fick man köra en liten kringelkrokig omväg som kändes betydligt längre. När jag sen kom in i Skellefteå så var det ombygge på ombygge, och det är ju ett klart sommartecken. 
Plockade upp en av mina favoritmänniskor på jorden och så begav vi oss till Solbackens handelsområde där jag akut behövde besöka toaletten innan någonting annat. Sen beställde vi mat på Max innan vi utforskade butikernas utbud. Blev ingen storhandling direkt utan mer strosande. 

Sen lämnade vi handelsområdet och åkte in till city, parkerade bilen och begav oss en tvärtis hem för att sen bege oss ut på stan. Stan stan. Och jag slogs av hur länge sen det var jag faktiskt gick på Skellefteåstan. Åhléns ville jag spana in, då dom tenderar att bara finnas beläget centralt och jag är aldrig in i självaste umeåkärnan heller. Hittade några fina kläder till barnen - på rea! Sen smet vi över på indiska innan dom stängde där jag till slut slog till på en fin gul klänning. Nu försvinner ju dock värmen, men när det kommer tillbaka är jag redo att lysa lika starkt som solen. 

Vi beställde mat, jag kan ha tagit i från tårna som beställde två huvudrätter och en "förrätt", men då fick jag ju å andra sidan en matlåda som jag åt till lunch idag. Thaimat är ju väldigt mättande. Efter det hängde vi bara, catchade up endel då det är ca 11 månader sedan vi sågs senast. Förstår inte riktigt hur livet bara rusar på. 
Kring 19 var det dags för mig att börja rulla hemmåt, då Roger skulle på en bilträff och helst inte ville ha med sig unge herr. Dels pga efter läggdags, dels pga ingen bältesstol, dels pga tålamodet hos unge herr och lite sånt. 
Som sagt, mellan Skellefteå och Bureå var det ju omläggning av asfalt så norrgående var omlett till en annan väg och södergående - som jag skulle köra hem - var omdirigerad till norrgående riktning. Och det kändes vansinning märkligt att köra i fel fil i typ 2 mil. Jag förväntade mig hela tiden att få mötande trafik, och att jag plötsligt skulle bli den här dumfan som körde mot trafiken. En upplevelse rikare, och jag fick aldrig något mötande och jag följde anvisningarna helt riktigt. Paranoid much. 


Och denna söndag har bara flutit förbi. Vi gick över till grannkvarteret och hälsade på, Svante ville dock inte leka så han satt med min telefon och deras barn satt med en telefon. När vi kom hem så tog jag dock tempen på honom och fick en förklaring på varför han kanske inte velat leka. Han hade feber. Inte jättehög, men fortfarande feber. Sen om det beror på att han bränt sig i solen lite eller om det är något annat återstår ju att se. Jag hoppas ju bara att han ska hinna vara på förskolan i veckan då det är den sista veckan han får vara där innan han är ledig och hemma med mig.... i 10 veckor eller vad jag nu kom fram till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0