Första lördagen i juni

Igår gick jag och la mig .. tror klockan var närmare midnatt. I morse bestämde barnen att det var dags för morgon 6.15 ungefär. Och Elise krävde välling, 2.45 inatt. Pigg och utvilad, not so much. Hur som helst, vi klev upp. Gjorde välling till Elise, frukost till Svante. Vi duschade båda barnen. Roger körde det jag rensat ut som skrot till återvinningen. Sen när han kom hem igen packade vi in oss i bilen, tog en sväng förbi kläd- & textilinsamlingen och dumpade två säckar med kläder och övriga textilier som inte längre får bo hemma hos oss och åkte sedan vidare mot Robertsfors kommun, närmare bestämt Överklinten och det årliga evenemanget "Grunkor och mojänger".

Förra året var första gången vi var där, på grund av att förra året var första året Roger inte hade ÅVC. Dock var det färre utställande bilar i år, vet inte om det berodde på det ostadiga vädret eller om det krockade med för många andra evenemang. 
Vad är "Grunkor och Mojänger" då? Jaaa... Jag skulle väl säga att det främst är en bilutställning, bilträff, med inslag av andra märkliga saker. Från början var väl tanken helt enkelt att man skulle leta fram märkliga grunkor (och mojänger) ur sina lador och uthus och visa upp, sälja, byta. Fantastiskt evenemang måste jag ändå säga, även om jag inte är jätteintresserad av bilar och såntdärt. Det är väl kul att titta på fina bilar. Såg några med jättefin färg. 

Vi var inte där jättelänge, Svante hann hoppa lite hoppborg, Roger hann surra lite med några han var bekant med, och ingen av oss hann nog bli less egentligen. Sen åkte vi vidare mot Bygdeträsk, när vi ändå var "så nära" och hälsade på hos pappa och hans små kattungar. Tror dom blev lite stressade av Svantes, aka vilddjurets, närvaro. Vi blev dock inte så himla långvariga, vi var tvungen att åka hem och klippa gräset bland annat innan eventuell nederbörd. Svante tyckte hemskt mycket om kattungarna, och han var ganska deppad i bilen på väg hem för att han saknade katterna. 

När vi kom hem så började jag klippa gräset för att ha hunnit så långt som möjligt innan sagda eventuella nederbörd skulle dyka upp, för det var ganska mörka moln runtom på himlen. Lagom till Roger hade middagen klar dog gräsklipparen pga soppatorsk. Snabb middag, tanka upp åbäket också på´t igen. Men det kom aldrig något regn. Så jag stressade i onödan. Så typiskt, men ändå skönt. Såhär i efterhand så kommer man ju på att man kanske skulle ha passat på att städa bilen också. . .  Den är ju till bredden fylld med grus. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0