Alltid lite efter

Som vanligt så kom helgen, och passerade och nu är det åter måndag. Jag fattar inte hur tiden kan gå så snabbt, men ändock så långsamt. Det känns inte direkt som att jag får någonting gjort på dagarna. Det känns inte som att vi direkt kommer framåt, med någonting. 

Det finns oändligt mycket städning att göra. Det finns oändligt med tvätt, verkar det som. Så fort jag känner mig någorlunda klar så är det någon som har varit och fyllt på tvättkorgen igen. Så fort man har dammtorkat så är det dammigt igen. Så fort man har plockat bort allt som inte ligger på sin plats så är det igen någon som motarbetar mig och lägger saker lite där det passar. Eller inte passar. 

Jag önskar bara att jag kunde komma i fas, eller till och med skaffa mig lite försprång. Igår kväll satt jag och skrev ut bilder. . eftersom det visade sig att vi inte skrivit ut bilder och satt in i album sedan Svante fyllde 2år.. Han fyller alltså 5 i sommar, så vi har endel bilder att ta itu med med andra ord. Men så tog fotopappret slut, så då haltade ju som det projektet till också. 

Satt och förde in utgifterna i vår "budgetmall". . . Men så vaknade Elise, så det får jag väl återuppta sen när antingen Roger kommer hem vilket jag inte vet när det blir idag eftersom han är på annan ort och "jobbar" idag. Eller så får jag väl göra det nästa år.  . Skulle behöva uppdatera vilka uppgifter som egentligen ska in i översikten för att få ännu bättre koll. . 

Nognog, nu ska tjejen ha käk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0